פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 04.05.2024
כנס העסקת עובדים עם מוגבלות בחברת החשמל
13/01/2015 17:24

חברת החשמל אירחה היום יום עיון למנהלי משאבי אנוש בחברות ממשלתיות אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות: "כמדינה, ברמה הלאומית, ישנה חשיבות לצמצום התופעה של הדרת אוכלוסיות ובפרט אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. נבדוק מי עשה שינוי ונטפל באלה שלא עומדים ביעדים שנקבעו. מנגד, ניתן כבוד ונשבח את אלו שיעשו". אלוף (במיל.)יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "העסקת עובדים עם מוגבלות אינה נטל – אלא נכס ועשויה לתרום להגדלת ההכנסות והחיסכון בחברה בכמיליארד שקלים".

 כנס העסקת עובדים עם מוגבלות בחברת החשמל


חברת החשמל אירחה היום יום עיון למנהלי משאבי אנוש בחברות ממשלתיות

אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות: "כמדינה, ברמה הלאומית, ישנה חשיבות לצמצום התופעה של הדרת אוכלוסיות ובפרט אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. נבדוק מי עשה שינוי ונטפל באלה שלא עומדים ביעדים שנקבעו. מנגד, ניתן כבוד ונשבח את אלו שיעשו".

אלוף (במיל.)יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "העסקת עובדים עם מוגבלות אינה נטל – אלא נכס ועשויה לתרום להגדלת ההכנסות והחיסכון בחברה בכמיליארד שקלים".


בתמונה המצורפת להודעה זו, מימין: ורד רז, מנהלת אחריות חברתית בקבוצת פישמן, יודפת אפק-ארזי, סגנית בכירה של מנהל ראש החברות הממשלתיות, אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה בחברת החשמל, אריק פינטו, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות, אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית ואחיה קמארה, נציב שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

צילום: יוסי וייס, חברת החשמל. קרדיט ללא תשלום.


 

חברת החשמל אירוחה הבוקר (13.1.15) בתחנת הכח רידינג בתל אביב כ 40 מנהלי משאבי אנוש בחברות ממשלתיות על מנת ללמוד מקרוב על שילוב בעלי מוגבלויות בהמשך לחוזר מנהל רשות החברות הממשלתיות .  המנהלים שמעו על השתלבותם מעוררת ההשראה של בכירים בתעשייה , בעלי מוגבלויות , אשר שיתפו את הקהל בסיפורם האישי , וביניהם , אריק פינטו, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית ואחיה קמארה, נציב שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים. כמו כן , שיתף עובד חברת החשמל עו"ד ולדי גור-ארי, על השתלבותו המוצלחת בחברה כעו"ד בחטיבת רגולציה.
 
אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות: "נחמד להתעסק בנושא זה ולא במלחמות בחברות הממשלתיות. כמדינה, ברמה הלאומית, ישנה חשיבות לצמצום התופעה של הדרת אוכלוסיות ובפרט אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. קשה מאוד לשכנע שהעסקת אוכלוסיות מעין אלו אינה כלכלית. אני פחות מאמין בחקיקה, אלא בקביעת יעדים פנימיים בארגון לקידום העסקתם של אנשים עם מוגבלות. פעם בשנה נבדוק מי עשה שינוי ונטפל באלה שלא עומדים ביעדים שנקבעו. מנגד, ניתן כבוד ונשבח את אלו שיעשו את העבודה כנדרש ויקדמו את העסקתם של אנשים עם מוגבלות. השנה אנו מתארחים בחברת החשמל, אך נקווה שבשנה הבאה נתארח בחברות אחרות."

אלוף (במיל.) יפתח רון טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "מזה 4 שנים, הדירקטוריון בראשותי קבע עקרונות להעסקת בעלי מוגבלות פיזית ומנטלית ואנו משקיעים מאמצים רבים וכבדי משקל בנושא. כיום, עובדים בחברת החשמל 263 עובדים עם מוגבלויות והיעד הוא תוך חמש שנים להגיע ל-390 עובדים ועד 2020 מעל ל-100 עובדים נוספים. שילוב עובדים עם מוגבלויות אינו נטל, אלא נכס לתאגיד. הוא ביטוי למעורבות חברתית ותורם גם לעובדים וגם לתאגיד ולחברה המעסיקה עובדים אלה תרומה אדירה. בהיבט הכלכלי, העסקת עובדים בעלי מוגבלויות מאפשרת גידול בהכנסות ובחיסכון בסכום כולל של כמיליארד שקלים. זהו אינטרס ברמה הלאומית."

חברת החשמל חרטה על דגלה ומיישמת הלכה למעשה מדיניות ברורה של דירקטוריון והנהלת החברה לאפשר לאנשים עם מוגבלות הזדמנות שווה להשתלב בעבודה.  החברה שמה דגש על השתלבות בתעסוקה איכותית ומכבדת, תוך מתן התמיכות הנדרשות לאנשים, על מנת שיוכלו למצות את עצמאותם, תפקודם ואיכות חייהם בהיבטים הקשורים לעבודה. דירקטוריון החברה והנהלתה החליטו לקדם את המדיניות לניהול העסקה רב-גונית בחברה כחלק מיעדי מדיניות משאבי אנוש של החברה.

לצורך ראיון בנושא ניתן לפנות למנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב.

בתמונה המצורפת להודעה זו, מימין: ורד רז, מנהלת אחריות חברתית בקבוצת פישמן, יודפת אפק-ארזי, סגנית בכירה של מנהל ראש החברות הממשלתיות, אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה בחברת החשמל, אריק פינטו, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות, אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית ואחיה קמארה, נציב שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

צילום: יוסי וייס, חברת החשמל. קרדיט ללא תשלום.

 
רקע:
חברת החשמל פועלת לשילוב עובדים בעלי מוגבלויות בשורותיה בשיתוף פעולה עם ארגונים ועמותות כדוגמת שקל, קרן, רשת מרכזי אבחון, משרד הביטחון ושיקום מקצועי, אלווין, ניצן אונים, תעסוקה בדרך אחרת, המרכז להכשרה ושיקום מקצועי. בין האנשים שהשתלבו בחברת חשמל יש למעלה מ200  אנשים עם טווח רחב של מוגבלויות כגון: מוגבלות פיזית (מורכבת עד מורכבת מאוד), מוגבלות רגשית, מוגבלות קוגניטיבית, התפתחותית או חושית, קשיים בתקשורת (רצף ה-  pdd) ועוד'. בחברת החשמל מציינים כי עובדים אלה נחשבים לעובדים בעלי חובות וזכויות ככל העובדים וזכאים כמובן לשכר מלא. מנהלי כוח האדם בחברה נרתמו לפעילות זו וקידמו את הנושא כמו גם עובדי המחלקות שבהן מועסקים עובדים אלה . בחברה מעידים כי הצטרפותם של העובדים המיוחדים למחלקות הפיחה רוח חדשה .
 
יום העיון התקיים בחדר הפיקוד בתחנת הכוח ההיסטורית רדינג א' בתל אביב ולקחו בו חלק: אלוף (במיל') יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות , אריק פינטו, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים שחלה בפוליו בילדותו, גב' ורד רז, מנהל אחריות חברתית בקבוצת פישמן, אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלויזיה החינוכית שהינו לקוי ראייה, דוד מרקו, מנכ"ל אלווין ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, דיקן בית הספר אריקסון למינהל עסקים ודיקן בית ספר לכלכלה במרכז הבינתחומי הרצליה ועו"ד ולאדי גור ארי מחטיבת רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל שהינו עובד בעל מוגבלות המועסק בחברה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy