פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מיתקן נייד בגודל סמארטפון מודד זיהומי אויר
21/01/2015 10:19

עד כה מדידת חלקיקים מזהמים באוויר היתה רק במכשירי ענק ומעתה היא תהיה זמינה לאנשים פרטיים וארגונים ירוקים ואזרחיים

 חדש: מתקן נייד למדידת לזיהום אויר


עד כה מדידת חלקיקים מזהמים באוויר היתה רק במכשירי ענק
ומעתה היא תהיה זמינה לאנשים פרטיים וארגונים ירוקים ואזרחיים


 

 

 

 

 

אחר מגורמי הזיהום המסוכנים הם החלקיקים הנישאים באוויר, שמקורם בפעילות תעשייתית, מחצבות, תחנות כח, הסקה ביתית, מפחמות, שריפות חקלאיות או סערות שנושאות עימן זיהום אויר.

ריכוזים גבוהים של חלקיקים מרחפים עלולים להביא לעליה בשכיחות של מחלות דרכי הנשימה. הם חודרים לתוך מערכת הנשימה ובנוסף לבעיות כמו שיעול וגירוי קנה הנשימה והעיניים, חלקם משחררים גם מתכות כבדות כמו עופרת, קדמיום, ונדיום ועוד שעלולים לגרום לתחלואה קשה. 

מדידת חלקיקים מזהמים נעשתה עד כה במכשירי ענק שמופעלים בדרך כלל על ידי המשרד להגנת הסביבה, שגם מפרסם את הנתונים. מעתה האפשרות תהיה זמינה גם לחברות, גופים ירוקים ואזרחיים שרוצים לבדוק את רמות זיהום האויר במקומות שונים ולאנשים פרטיים שדואגים לבריאותם או סובלים מבעיות בדרכי הנשימה.

חברת אגרולן מרמת הגולן, העוסקת בשיווק מוצרים בתחום איכות הסביבה, החלה בשיווק מד זיהום אוויר ראשון מסוגו בישראל שגדול אך במעט מטלפון סלולרי ושבעזרתו ניתן למדוד בקלות את כמויות החלקיקים המזהמים המרחפים באוויר בכל נקודה. בתצוגת המכשיר שישה צבעי רקע לדרגות זיהום שונות מירוק לאויר נקי ועד לבורדו לזיהום כבד וניתן להפעיל אותו בתוך מבנים ובחוץ.

לדברי יהודה גליקמן, מנכ"ל אגרולן, גודלם של החלקיקים הקטנים הנישאים באויר הוא 2.5 מיקרון ולכן הם יכולים לעוף מרחק רב ממקור הזיהום. לעיתים הם אינם מורגשים על ידי מי שנושמים אותם, אולם נזקם עלול להיות רב. לכן נחקק לפני מספר שנים חוק אויר נקי. מדידת היקף הזיהום בפועל באמצעות המכשיר הנייד תאפשר לאזרחים ולארגונים לבדוק את המצב בפועל בכל מקום, להשוות את הנתונים המתקבלים לתקנות החוק ולפעול לתיקון המצב אם הדבר נדרש.    


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy