פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
פורום יצרני החשמל הפרטיים עתר לבג"צ כנגד שימוע תעריפים מערכתיים של רשות החשמל
21/01/2015 12:54

הפורום דורש בבקשתו לחייב את רשות החשמל לפרסם את בסיס הנתונים עליהם הסתמכה בקביעת הנתונים בשימוע ולהורות לרשות להימנע מעריכת השימוע בנושא עד להכרעה בעתירה איתי אייגס, מנכ"ל פורום יצרני החשמל הפרטיים: "התנהלות רשות החשמל לא מותירה ליצרנים הפרטיים כל ברירה ונאלצנו לפנות לבית המשפט העליון על מנת למנוע מהרשות לנקוט בצעדים שעלולים להיות הרסניים למשק החשמל ולפגוע בתחרות המתפתחת

 ‏21 ינואר 2015

פורום יצרני החשמל הפרטיים עתר לבג"צ כנגד שימוע תעריפים מערכתיים של רשות החשמל
הפורום דורש בבקשתו לחייב את רשות החשמל לפרסם את בסיס הנתונים עליהם הסתמכה בקביעת הנתונים בשימוע ולהורות לרשות להימנע מעריכת השימוע בנושא עד להכרעה בעתירה
איתי אייגס, מנכ"ל פורום יצרני החשמל הפרטיים: "התנהלות רשות החשמל לא מותירה ליצרנים הפרטיים כל ברירה ונאלצנו לפנות לבית המשפט העליון על מנת למנוע מהרשות לנקוט בצעדים שעלולים להיות הרסניים למשק החשמל ולפגוע בתחרות המתפתחת"

היום, יום שלישי ה- 21.1.2015, עתר פורום יצרני החשמל הפרטיים לבג"צ, באמצעות עורכי הדין עמית קריספין ורועי בלכר ממשרד גולדפרב זליגמן, בבקשה לחייב את רשות החשמל לפרסם את בסיס הנתונים עליו התבססה בקביעת שימוע הרשויות המקומיות ולמנוע קיום שימוע בנושא עד קבלת הכרעה בעתירה.
לטענת החברים בפורום יצרני החשמל הפרטיים, מהשימוע שהופץ לא ניתן לדעת מה היו בסיס המידע  והנתונים על פיהם קבעה הרשות את העלויות המערכתיות ורכיבי העלויות המערכתיות של מנהל מערכת החשמל. לשימוע לא צורפו הנתונים שהיוו את הבסיס לקביעת העלויות המערכתיות. וכן לא צורפה כל חוות דעת מקצועית אשר שימשה גם היא כבסיס לשימוע.
בחודש ספטמבר, לאחר קבלת השימוע, פנה הפורום לרשות החשמל בבקשה דחופה לקבלת כל המידע והנתונים הרלוונטיים על מנת שיצרני החשמל הפרטיים יוכל להתייחס לשימוע.
מאותו היום רשות החשמל נמנעה מלספק את הנתונים הללו הן לפורום והן לחברים בפורום שפנו אליה בבקשות פרטניות.
איתי אייגס, מנכ"ל פורום יצרני החשמל הפרטיים: "רשות החשמל מתחמקת במשך מספר חודשים מלפרסם לציבור ובעיקר לחברי הפורום את הנתונים על פיהם נקבעו התעריפים. לצערנו הרב התנהלות רשות החשמל לא מותירה ליצרנים הפרטיים כל ברירה ונאלצנו לפנות לבית המשפט העליון על מנת למנוע מהרשות לנקוט בצעדים שעלולים להיות הרסניים למשק החשמל ולפגוע בתחרות התפתחת ".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy