פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
לקראת עידן המכרזים על מכסות האנרגיות המתחדשות – רשות החשמל מייצרת הסדרת מעבר לשוק ה-PV.
25/01/2015 14:13

צעד נוסף להגדלת ייצור החשמל מאנרגיה נקיה במשק החשמל הישראלי – מליאת רשות החשמל אישרה שימוש בעודפי מכסות קודמות לאנרגיה מתחדשת בסך 17 MW בתעריף של 47 אג' לקוט"ש מכסה זו למתקנים עסקיים צפויה להניב מאות מתקני גגות קטנים נוספים המייצרים חשמל ירוק ונקי

 

לקראת עידן המכרזים על מכסות האנרגיות המתחדשות – רשות החשמל מייצרת הסדרת מעבר לשוק ה-PV.
צעד נוסף להגדלת ייצור החשמל מאנרגיה נקיה במשק החשמל הישראלי – מליאת רשות החשמל אישרה שימוש בעודפי  מכסות קודמות  לאנרגיה מתחדשת בסך 17 MW בתעריף של 47 אג' לקוט"ש

מכסה זו למתקנים עסקיים צפויה להניב מאות מתקני גגות קטנים נוספים המייצרים חשמל ירוק ונקי

רשות החשמל בראשות עו"ד אורית פרקש-הכהן אישרה מכסה תעריפית עסקית חדשה למשק החשמל הסולארי בהיקף 17 MW, הדומה בגודלה לכלל המכסה שהותקנה במתקנים אלו בשנים 2013-2014. ההסדרה, המוצעת להקמת מתקנים עסקיים סולאריים קטנים [הספק של עד 50KW ] עבור תעריף מובטח של 47 אג' לקוט"ש, הנה הסדרה של עודפים שלא נוצלו במכסות הקודמות ומאפשרת לתעשיית האנרגיה הירוקה אופק והמשכיות רגולטורית.

הרשות, המפקחת ומסדירה את משק החשמל בישראל, קבעה בשורה של החלטות בין השנים 2008-2014 הסדרות לייצור חשמל לצריכה עצמית והזרמת עודפים לרשת. החלטות אלו הניבו עד כה הקמתם של כ-293 MW של מתקנים סולאריים לצריכה עצמית, על-פי החלוקה הבאה:


 

ההסדרה אשר אושרה כעת  (להלן: "ההסדרה השישית") תקדם את השגת יעדי הממשלה באמצעות הסדרת "העודפים" אשר לא מומשו בהסדרות קודמות, תוך כדי המשך קידום המשק לקראת Grid Parity (שוויון בין עלות יצור החשמל מאנרגיות מתחדשות לבין חשמל קונבנציונלי) ומזעור עלויותיו לצרכני החשמל.

בנוסף לאמור לעיל, ולאור פקיעת החלטת הרשות ביחס להסדרה החמישית למתקנים ביתיים (החלטת הרשות מס' 9 מישיבה 389 מיום 25.12.2012, והעדכונים הנלווים אליה), הרי שהרשות קובעת כי בנוסף לכמות התעריפית האמורה בהחלטה זו, יכללו גם עודפי ההסדרה החמישית למתקנים ביתיים, כאמור, למיסוי המכסה הקבועה בהחלטה (10 MW).


1. פרטי ההסדרה השישית ("הסדרת העודפים")
א. מבנה ההסדרה ותוקפה: ההסדרה המוצעת מתבססת על קביעת תעריף הזנה למתקנים עסקיים עד הספק של 50 KW, למכסה של 17 MW, עד סוף שנה זו.
ב. אופן חישוב תעריף ההזנה למתקנים המסחריים, ובחירת המתקן המייצג:
התעריף מחושב על בסיס בחינה של עלויות ותפוקות נורמטיביות של מתקן PV בהספק מותקן של 50 KW (מסחרי). בחינת העלויות נעשתה על בסיס נתוני עלויות ציוד והתקנה כמתואר לעיל, אשר התקבלו מחברת "בלומברג" (BNEF) וכן ממקורות חיצוניים. מטרת התעריף היא לאזן עלויות הקמה, תפעול, ומימון, תוך הבטחת תשואה נאותה ליזם, במטרה להבטיח כדאיות כלכלית של הקמת מתקנים אלו בתעריף המינימאלי המאפשר זאת.

עלויות אלו משקפות  את הירידה המשמעותית שחלה בשנים האחרונות במחירי הפאנלים, הממירים, הציוד-האחר, וההתקנה – ירידה של למעלה מ-55% מאז 2010.

שקלול כלל הנתונים הנ"ל במודל חישוב התעריף מביא לתעריף הזנה מעודכן העומד על 47 אגורות לקוט"ש למתקנים מסחריים.
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy