פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
הקמת קואליציה לקידום אנרגיה ירוקה
27/01/2015 15:39

מקדמים צדק חברתי ומורידים את יוקר המחייה באמצעות: חקיקה שתקבע את זכותם של צרכני חשמל לייצר לעצמם חשמל במקום הצריכה. קרן ממשלתית לעידוד התייעלות אנרגטית במגזר הביתי, התעשייתי, הציבורי והמסחרי. תכנית לאומית וסל תמריצים לעידוד שיפוץ ירוק ובידוד כלל המבנים בישראל. הטמעת הבנייה הירוקה בכל המכרזים הממשלתיים, פרויקטים ממשלתיים.

 

ה ו ד ע ה   ל ע י ת ו נ ו ת

במסגרת מליאת הפתיחה של תערוכת קליןטק2015
27/1/15


הרינו מודיעים בזאת על:

הקמת קואליציה לקידום אנרגיה ירוקה

במסגרת תערוכת קלינטק2015 המתקיימת היום ומחר 28/1 באווניו קריית שדה התעופה

איתן פרנס, מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל:

"הגיע הזמן לדרוש מממשלות ישראל לקדם אנרגיה ירוקה.  שלש הממשלות האחרונות נכשלו בקידום התחום אשר שייך לכל אחת ואחד מאתנו וקשור קשר ישיר לכיס של כולנו וגם לעתיד ילדנו ולעתיד מדינת ישראל."

נועם סגל, הפורום הישראלי לאנרגיה

"הפורום הישראלי לאנרגיה שהיה מיוזמי התארגנות ארגוני הסביבה והחברה לקראת הבחירות הקרובות מברך על הקמת הקואליציה. נושא האנרגיה חייב לעמוד במרכז סדר היום הסביבתי-חברתי בבחירות הקרובות ואנו נדרוש מכל המועמדים והמפלגות להציג לציבור עמדות ברורות בכל הנוגע לקידומן של אנרגיות מתחדשות, התייעלות אנרגטית וגם משק הגז הטבעי"

הלה ביניש, מנכ"לית המועצה הישראלית לבניה ירוקה
"ענף הבניה הישראלי נמצא בתנופת פיתוח שנועד לענות על הביקושים הגואים. אנו חייבים לראות זאת כהזדמנות להוביל לשינוי ממשי באורח חיינו ולשיפור בסביבת מגורנו החדשה והקיימת וזאת בין היתר באמצעות קידום תחום אנרגיה ירוקה בבניה. הפיכת הבניה לבניה ירוקה המיטיבה עם הסביבה ובריאותנו והטמעה של פתרונות אנרגיה נקיים תהפוך את הבניה לאיכותית, חסכונית ומתקדמת. יישום מוצלח של בניה ירוקה המכילה אנרגיה נקיה יוביל להתמודדות יעילה עם יוקר המחיה ותייצר סביבת חיים נכונה יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים."

דורית בנט, מנכ"לית חברה לאנרגיה מתחדשת אילת-איילות:

"אנרגיה ירוקה תסלול את הדרך לעתיד טוב יותר ומשק אנרגיה ירוק ובר-קיימא.  מדובר בתחום שלו תועלות רבות למשק בישראל ולדום בפרט שם מצוי מרבית הפוטנציאל לייצור חשמל סולארי."

יונתן אייקנבאום, קמפיין האנרגיה גרינפיס ישראל
                                                                
"אנרגיה ירוקה חיונית לעתידה הכלכלי והסביבתי של ישראל, אך בעלי אינטרסים צרים וקצרי טווח חוסמים את דרכה, לכן גרינפיס הצטרפו לקואליציה שתדאג לפלס את הדרך לאנרגיות מתחדשות והתייעלות אנרגטית בישראל"


ישראל מבורכת בשמש שופעת, בחדשנות טכנולוגית ובתעוזה עסקית. עם כל אלה, טבעי שישראל תהיה מובילה עולמית בקידום אנרגיה ירוקה ובהטמעתה במשק, אך בפועל זה לא קרה.
שלש הממשלות האחרונות כשלו בקידום תחום האנרגיה הירוקה בישראל וכיום קרוב למאה אחוז (98.5%) מהחשמל מיוצר בישראל בשריפת דלקים מזהמים.   הממשלה האחרונה אף החליטה להקפיא את התכנית הלאומית להפחתת פליטות גזי חממה והוציאה עצמה מהמאמץ הגלובלי להתמודדות עם משבר האקלים.
רגע לפני הבחירות, אנו, קואליציה של ארגונים וגופים הפועלים למען קידום אנרגיה ירוקה בישראל, נעשה הכל שהפעם זה יקרה.אנרגיה ירוקה מחזקת חוסן לאומי ומקדמת צדק חברתי חוסן לאומי וקידום כלכלי
השקעה באנרגיה ירוקה תיצור עצמאות אנרגטית ותוריד את התלות בייבוא מקורות אנרגיה מחו"ל, תחזק את מעמד ישראל בזירה הבינלאומית שפועלתלמגר את שינוי האקלים ותקדם פתרונות ומוצרים ישראלים בעולם.

צדק חברתי והורדת יוקר המחיה
קידום אנרגיה ירוקה  מעבירה את דה-פקטו את הרפורמה הנדרשת למשק האנרגיה בישראל: ממשק ריכוזי למשק מבוזר נגיש לכל אזרח. אנרגיה ירוקה מובילה לחסכון עצום בכל המגזרים ומבטל את הנזקים הבריאותיים העצומים ששריפת דלקים פוסיליים גורמים לחברה הישראלית.

עובדה!
אנרגיה ירוקה היא זולה וכלכלית, תורמת לאיכות הסביבה ולבריאות הציבור. דו"ח קנדל קבע כי בשל תועלות האנרגיות המתחדשות, משתלם למדינה להשקיע פי שניים ויותר מעלות הייצור בגז טבעי לייצור יחידה אחת של אנרגיות מתחדשות (מבוססות שמש,  רוח ועוד).

התייעלות אנרגטית - "הדלק הראשון" של עולם האנרגיה - מדי שנה מתבזבזים כ- 5 מיליארד ש"ח כתוצאה משימוש במכשור מיושן ותהליכים לא יעילים בתעשייה, במוסדות ציבור, בתי עסק ומסחר ובבתים פרטיים. התייעלות אנרגטית היא מנוע צמיחה כלכלי למשק.

איך עושים זאת החל מה-18 במרץ?

הופכים את ישראל למובילה עולמית באנרגיות ירוקות ומחזקים את חוסנה הלאומי באמצעות:
קביעת יעדים ברורים להפחתת פליטות גזי חממה, הטמעת אנרגיות ירוקות והתייעלות אנרגטית.
הטמעת טכנולוגיות ישראליות של אנרגיה ירוקה בפרויקטים ממשלתיים של בנייה ותשתיות.
תמיכה במחקר ופיתוח, בחממות לפיתוח טכנולוגיות ובמתקני הדגמה של טכנולוגיות חדשניות.

מקדמים צדק חברתי ומורידים את יוקר המחייה באמצעות:
חקיקה שתקבע את זכותם של צרכני חשמל לייצר לעצמם חשמל במקום הצריכה.
קרן ממשלתית לעידוד התייעלות אנרגטית במגזר הביתי, התעשייתי, הציבורי והמסחרי.
תכנית לאומית וסל תמריצים לעידוד שיפוץ ירוק ובידוד כלל המבנים בישראל.
הטמעת הבנייה הירוקה בכל המכרזים הממשלתיים, פרויקטים ממשלתיים.

מוסרים:
איתן פרנס – נייד 0547747555 eitan@greenrg.org.il
דורית בנט – נייד 0532291026 dorit@eilot.org.il


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy