פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
דאסו סיסטמס מגבירה פעילותה בישראל בתחומי תעשיית האנרגיה
28/01/2015 20:03

דאסו סיסטמס ישראל ערכה מפגש עם עיתונאים ובו הציגה את פתרונותיה לשוק האנרגיה והגז בישראל דאסו סיסטמס, הפועלת בתעשייה כבר 30 שנה, מספקת פתרונות אשר לכל שרשרת הערך בעולם הגז והנפט – מחקר, פיתוח שדות, ייצור, שינוע ואחסון, זיקוק והפצה. כדי לעודד בטיחות ויעילות בחיפושי נפט וגז, פיתוחי שדות, וייצור, מציעה דאסו סיסטמס את פתרון Optimized Subsurface Development המאפשר ניהול פרויקט משולב לכל הפעילות התת ימית או תת קרקעית, לאורך כל מחזור חיי שדה האנרגיה. הפתרון משלב גם יכולות המסייעים בקבלת החלטות מחקר מודעות ומבוססות הגיון, יכולות להדמייה גיאו-מכאנית ומולטי-פיזית של שמורות, לתכנון ופיתוח שדות מושכל, ולניהול משופר של הייצור. במקביל, החברה מציעה גם פתרונות שמסייעים לשמור על בטיחות ולעמידה בתנאי רגולציה.

 דאסו סיסטמס מגבירה פעילותה בישראל בתחומי תעשיית האנרגיה

דאסו סיסטמס ישראל ערכה מפגש עם עיתונאים ובו הציגה את פתרונותיה לשוק האנרגיה והגז בישראל

 

"חברות אנרגיה וגז בכל העולם משתמשות בפלטפורמת 3DEXPERIENCE כדי לבצע הדמיות וניהול פרויקטים, בכל תהליכי קבלת ההחלטות שלהן," כך אמר אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל, במפגש עם עיתונאים.
דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes), חברת ה-3DEXPERIENCE, הינה שחקנית מרכזית בתחום האנרגיה כבר שנים רבות, תוך שהיא מספקת לארגונים בתחום יכולות להדמיות וניתוח תהליכים, ניהול רצפת ייצור, ניהול מחזור חיי מוצר וניהול פרויקטים, מהמובילות בעולם.

דאסו סיסטמס, חלק מקונצרן הענק הצרפתי דאסו (Dassault Group), החלה את דרכה בפיתוח תוכנות לתכנון ועיצוב בתלת ממד של מטוסים. כיום, כמעט 35 שנה אחרי, החברה פועלת במקביל ב-12 תעשיות שונות, וביניהן: אנרגיה, רכב ותחבורה, ספנות וימאות, תעופה ובטחון, מדעי החיים, היי-טק, מוצרי צריכה וקמעונאות, ציוד תעשייתי, אדריכלות ובנייה, שירותים פיננסיים ומשאבי טבע. עבור כל תעשייה, יצרה החברה אופני פעולה רלוונטיים הנובעים מצרכי השוק והארגונים המשתמשים בהם. בשנת 2012 השיקה את פלטפורמת 3DEXPERIENCE המאגדת תחתיה את כל פתרונות החברה הנדרשים לארגון בכל רמה אפשרית, החל מהמהנדס הבודד ועד למנכ"ל.


משנים את החוויה בתעשיית האנרגיה
בעולם בו הקשיים הכלכליים גבוהים, והחששות האקולוגיים גדלים במהרה, ארגונים רבים מחפשים דרך למטב את הביצועים של נכסי ייצור האנרגיה שלהם. בין אם העבודה שלהם מורכבת מתכנון ובניית תשתיות, תכנון תחזוקה, או הפחתת מצבים מסוכנים עבור מפעילים, ארגונים מחפשים כלי מחשוב כדי לדמות, לארגן, לתכנן ולשלוט בתהליכים התעשייתיים שלהם. על אחת כמה וכמה בתחום האנרגיה, בו הארגונים עוסקים לעתים קרובות בחומרים מסוכנים, שמצריכים סידורי בטחון מוגברים ועמידה ברגולציה.

דאסו סיסטמס עובדת עם הארגונים המובילים בעולם בתחומים כמו: אסדות קידוח ומזקקות, תחנות כוח חשמליות ואטומיות, טורבינות רוח, מפעלים הידרו-אלקטריים ועוד. בניתוח צרכי השחקנים המרכזיים בתעשייה, גילתה דאסו סיסטמס כי הנושאים העיקריים עליהם יש לשים דגש היו הצורך בהתכנסות נוספת בין תחומי הייצור, ההפצה והצריכה, הצורך בפיתוח אלטרנטיבות גמישות וברות קיימא, הצורך בניתוח סיכונים במחזור חיי הייצור וצמצום השפעתם (בטיחות השבתות ואתגרים סביבתיים) בהתאם לדרישות החברתיות והרגולטוריות, והצורך להגדיל את השליטה במתקנים קיימים ועתידיים.

בתחום ניהול הפרויקטים מציעה דאסו סיסטמס את פתרון התעשייה החווייתי Optimized Plant Construction, שמאפשר למנהלי פרויקטים לקבל תמונה עדכנית של מצב הפרויקט בזמן אמת, להציג גרסה אחת ואחידה של הפרויקט בכל רחבי הארגון בכל שלב, תרשים מפעל בתלת ממד מורכב לתקשורת טובה יותר בין צוותים, וכן יצירת תכניות ברות ביצוע והגיוניות המבוססות על מצב הפרויקט המעודכן.

בשנת 2010, בחרה חברת התפלת המים הבינלאומית מישראל, IDE Technologies, להטמיע את פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס לשיפור תהליכי התכנון והפיתוח ההנדסי. בעזרת מערכות דאסו סיסטמס, מצליחה IDE Technologies לנהל את כל המידע ההנדסי בדיסצפילינות התכנון השונות, בשילוב אינטגרציה למערכות תיב"מ (תכנון בעזרת מחשב) השונות, תוך שליטה ובקרה על תהליכי התכנון בחברה, לרוחב מגוון פרויקטים שונים אשר החברה מנהלת במקביל. כמו כן, מאפשרת הפלטפורמה לתכנן ולנהל את מחזור חיי המוצר (PLM) בדרך שיתופית, בעיקר בחברה בה מספר מוקדי פיתוח ברחבי העולם, ואפילו בקרב ספקי החברה או קבלני משנה בפינות שונות של העולם.

עם הפנים לעולם הגז והנפט הישראלי
בעולם, חברות נפט וגז עדות להופעתם של מקורות אנרגיה חדשים, החל מפצלי שמן וחולות חדשים ועד לקידוחים בלב ים, כמו בישראל, ובקטבים. דאסו סיסטמס, הפועלת בתעשייה כבר 30 שנה, מספקת פתרונות אשר לכל שרשרת הערך בעולם הגז והנפט – מחקר, פיתוח שדות, ייצור, שינוע ואחסון, זיקוק והפצה. כדי לעודד בטיחות ויעילות בחיפושי נפט וגז, פיתוחי שדות, וייצור, מציעה דאסו סיסטמס את פתרון Optimized Subsurface Development המאפשר ניהול פרויקט משולב לכל הפעילות התת ימית או תת קרקעית, לאורך כל מחזור חיי שדה האנרגיה. הפתרון משלב גם יכולות המסייעים בקבלת החלטות מחקר מודעות ומבוססות הגיון, יכולות להדמייה גיאו-מכאנית ומולטי-פיזית של שמורות, לתכנון ופיתוח שדות מושכל, ולניהול משופר של הייצור. במקביל, החברה מציעה גם פתרונות שמסייעים לשמור על בטיחות ולעמידה בתנאי רגולציה.

שימוש בהדמיות בעולם הגז והנפט
חברת Eni האיטלקית משתמשת בפתרון SIMULIA של דאסו סיסטמס כדי לבחון אתרי קידוח ולמנוע שחיקה של פני הקרקע משינויי לחץ שנובעים משאיבת גז ונפט על מנת להבטיח פיתוח בר קיימא של שדות. תופעת שקיעת הקרקע נפוצה באתרי קידוח ימיים, והיא עלולה להיגרם על ידי ייצור פחמימנים.  תוך שימוש ביכולת הדמיית החומרים המורכבים של SIMULIA, Eni מצליחה לבחון התנהגויות גיאו-מורפולוגיות של מאגרים.

חברת האנרגיה האוסטרלית Intecsea היתה צריכה פתרון שיסייע לה לבחון את השפעות קידוחים בלב ים על צינורות, בעקבות השפעות לחצי מים ושינויים קיצוניים בטמפרטורות גם מחוץ וגם בתוך הצינור, כמו גם של כמויות הפחמן הדו חמצני שמלווה נפט בעומקי קידוח. בעזרת פתרון SIMULIA  של דאסו סיסטמס יכלה החברה להדמות את הגיאומטריה וההתנהגות של אתרי קידוח עמוקים וכן את היכולות של צינורות חדשים שתכננו במיוחד, לכל שלב בתהליך, החל מהקמת השדה לביצועים במהלך שאיבה, וכל זאת אלפי מטרים מתחת לפני המים.

--- למידע נוסף על דאסו סיסטמס ישראל בקרו באתר: www.3ds.com\Israel.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy