פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
ישראל תקבל דרישות נובל אנרגי תמורת רכישה מיידית של אסדת קידוח לליוויתן ופיתוחו
23/02/2015 07:53

לפיכך המדינה מוכנה לוותר על דרישות שנובל מתקשה איתן בהסכם (דילול חלקה בתמר ואולי אפילו שיווק מפוצל), בתנאי שהיא תראה דמי רצינות ותציג הזמנה קיימת לאסדת גז ללווייתן בעלות של כ־2 מיליארד דולר. אישור זה ישכנע את המדינה שנובל אנרג'י אכן מתכננת לפתח את מאגר לווייתן, מה שיוביל אולי להקלות אחרות.

מאת ליאור גוטמן,כלכליסט,23-2-2015

 מי שממשיכה להתעקש שלא ייגעו בנכסיה היא נובל אנרג'י האמריקאית. כפי שדווח ב"כלכליסט" בשבוע שעבר, היא הודיעה שהיא מתנגדת לשיווק בנפרד (כל שחקן ביחס לחלקו באחזקות) של גז ממאגר לווייתן ולדילול חלקה במאגר תמר.


לפיכך בהיעדר נחישות ממשלתית הצוות הבין־משרדי עלול לסגת זו הפעם השלישית מהמתווה שהוצג לתקשורת רק בשבוע שעבר.

הנסיגה הראשונה היתה מרצון לדלל את חלקה של נובל לפחות מ־5% ממאגר תמר (כיום 36%), כדי שלא תוכל להתערב בעסקאות מקומיות, והנסיגה השנייה היתה מתוך רצון שנובל תדלל את חלקה בלווייתן או לחלופין לא תמכור גז למשק הישראלי בכלל.

לא ברור כיצד שלוש חברות (דלק, רציו ונובל) יפעלו יחדיו לפיתוח מאגר לווייתן בעלות של 7 מיליארד דולר, ורגע לאחר שהוא יהפוך למסחרי הן יחלו להתחרות זו בזו (כל אחת תמכור את חלקה).

לפיכך המדינה מוכנה לוותר על דרישות שנובל מתקשה איתן בהסכם (דילול חלקה בתמר ואולי אפילו שיווק מפוצל), בתנאי שהיא תראה דמי רצינות ותציג הזמנה קיימת לאסדת גז ללווייתן בעלות של כ־2 מיליארד דולר.

 

אישור זה ישכנע את המדינה שנובל אנרג'י אכן מתכננת לפתח את מאגר לווייתן, מה שיוביל אולי להקלות אחרות.

להרחבהhttp://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3652979,00.html

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy