פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
סגן נשיא נובל אנרג'י הודיע לממשלה: 
לא נסכים לתחרות פנימית בלווייתן
23/02/2015 08:04

בפגישה הבהירו אנשי נובל כי לא יסכימו לפיצול השיווק של הגז ממאגר לווייתן לשוק המקומי בין בעלי המאגר (מכר בנפרד). זאת, אף שמודל זה של תחרות פנימית על שיווק הגז בישראל נכלל במתווה הממשלתי שהוצג לחברות, ואמור היה להביא לפירוק המונופול לחמישה־שישה משווקים מתחרים. ביקורת על נכונות הממשלה לשקול שינויים בתוכנית הסופית לפירוק המונופול: "זגזגנות שתזמין לחץ נוסף מצד חברות הגז"

 סגן נשיא נובל אנרג'י הודיע לממשלה: 
לא נסכים לתחרות פנימית בלווייתן

ביקורת על נכונות הממשלה לשקול שינויים בתוכנית הסופית לפירוק המונופול: "זגזגנות שתזמין לחץ נוסף מצד חברות הגז"

07:12 23.02.2015 מאת: אבי בר-אלי,דהמרקר

קיט אליוט


משלחת בכירים מטעם מפעילת קידוחי תמר ולווייתן, חברת נובל אנרג'י האמריקאית, נחתה אתמול בישראל בעקבות הצגת תוכניתה ה"סופית" של הממשלה לפירוק מונופול הגז הטבעי של נובל ושל שותפתה הישראלית דלק. את המשלחת הוביל סגן נשיא נובל לאזור המזרח התיכון, קית אליוט, שנפגש אתמול בערב עם הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, והממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי.
בפגישה הבהירו אנשי נובל כי לא יסכימו לפיצול השיווק של הגז ממאגר לווייתן לשוק המקומי בין בעלי המאגר (מכר בנפרד). זאת, אף שמודל זה של תחרות פנימית על שיווק הגז בישראל נכלל במתווה הממשלתי שהוצג לחברות, ואמור היה להביא לפירוק המונופול לחמישה־שישה משווקים מתחרים.

להרחבה


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy