פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
בשל הקפאת הפיתוח של מאגר לווייתן: חברת "קשרי ים" תפטר כ-80 עובדים
09/03/2015 23:14

'קשרי ים' מתמחה בשירותי ספנות. המנכ"ל ל"כלכליסט": "כואב לי הלב על העובדים, כי הפגיעה לא רק אצלי אלא גם חברות הובלה, משאיות וכל מי שנהנה מקידוחי הגז שהיו פה"

כלכליסט | 08.03.2015, 22:07 ליאור גוטמן 

הקיפאון שמלווה את משק הגז המקומי החל לזלוג בשבועיים האחרונים גם למעגל העסקים השני שליווה את שוק האנרגיה הישראלי. ל"כלכליסט" נודע שחברת 'קשרי ים', שמתמחה בשירותי ספנות, נאלצת לפטר כ-80 איש וזאת בשל הקפאת תוכניות הפיתוח על מאגר לווייתן.

חברת קשרי ים פועלת זה כ-16 שנה ומספקת שירותי סוורות ולוגיסטיקה לאסדות הקידוח מול חופי ישראל. עפ"י אתר החברה, בין החברות שנהנו משירותיה ישראמקו, נובל אנרג'י ובריטיש גז.

בשנה האחרונה נערכה החברה להעניק שירותי ספנות ולוגיסטיקה לקידוח לווייתן, אולם בדצמבר האחרון החליטה הממונה על ההגבלים העסקים פרופ' דיויד גילה שהוא מתכוון להכריז על דואופול הגז נובל אנרג'י דלק כעל הסדר כובל, מה שהוביל את נובל אנרג'י האמריקאית להכריז על הקפאת ההשקעות בישראל.

התוצאה: חברת קשרי ים, שנשכרה על ידי נובל כדי לסייע לקידוח, נאלצה לצמצם מיידית את פעילותה. בשיחה עם מנכ"ל קשרי ים, איציק שמש, הוא מסר כי בשבועות האחרונים הוא פיטר כבר כ-40 איש, ו-40 עובדים נוספים אמורים לעזוב את החברה בעוד כחודש וחצי ולאחר סיום עבודות התקנת מדחסים במערכת ההולכה של מאגר תמר.

"בקשרי ים עובדים כ-200 עובדים. עקבתי אחרי הפרסומים בתקשורת בעניין הקפאת הפיתוח של מאגרי הגז אבל הייתי בטוח שמדובר במו"מ בין המדינה ליזם שיפתר באיזה שהוא שלב, כך שבסביבות אוגוסט הקרוב אני מתחיל לעבוד על לווייתן", אמר שמש ל"כלכליסט".

לכתבה בכלכליסט

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy