פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
יצאה לדרך: הטיסה הראשונה מסביב לעולם במטוס המשתמש באנרגיה סולארית
10/03/2015 13:20

המרחק בין קצה כנף אחת לשנייה במטוס, הכולל מושב אחד, הוא מעט ארוך יותר משל מטוס ג'מבו – 72 מטרים, אך המשקל שלו הוא כמו של מכונית טיפוסית . וכמה זמן ייערך המסע?

כלכליסט | 09.03.15, 13:25

היום (שני) הושק באבו דאבי הניסיון הראשון לטוס מסביב לעולם במטוס המשתמש באנרגיה סולארית. המסע התקדימי נועד לקדם אנרגיה ירוקה. ההמראה של המטוס, סולר אימפולס 2 (Solar Impulse 2), תוכננה במקור ליום שבת אך נדחתה בשל רוחות חזקות.

 

הטיסה הנוכחית מגיעה לאחר 13 שנים של מחקר וניסויים מצד הטייסים השוויצרים אנדרה בורשברג וברטרנד פיקארד.

"הפרויקט הזה הוא פרויקט אנושי", סיפר בורשברג, מייסד ומנכ"ל החברה ומי שיטיס את המטוס במקטע הראשון של המסלול.

המרחק בין קצה כנף אחת לשנייה במטוס, הכולל מושב אחד, הוא מעט ארוך יותר משל מטוס ג'מבו – 72 מטרים, אך המשקל שלו הוא קרוב יותר לזה של מכונית נוסעים טיפוסית (2.3 טונה).

 

המטוס המריא בשעות הבוקר המוקדמות מאבו דאבי, והיעד הראשון שלו הוא מוסקט בעומאן. משם הוא יבצע 12 עצירות נוספות במסע שמתוכנן להימשך חמישה חודשים, כשזמן הטיסה הכולל עומד על 25 ימים. על פי התכנון, המטוס יחצה את הים הערבי לעבר הודו לפני שינחת במיאנמר, סין, הוואי וניו יורק.

 

המקטע הארוך ביותר יארך חמישה ימים רצופים ויכלול את חציית האוקיינוס השקט בין נאנג'ינג בסין והוואי. מדובר על מרחק של 8,500 ק"מ. המסע כולו יתפרש על פני 35 אלף ק"מ

 

בורשברג ופיקארד יתחלפו ביניהם בתפקיד הטייס, שכן המטוס יכול להכיל רק אדם אחד בלבד. המסע כולו יתרחש מבלי לשרוף טיפה אחת של דלק. "אנחנו רוצים לחלוק את החזון שלנו לעתיד נקי", הוסיף פיקארד. "שינויי האקלים הוא הזדמנות מופלאה להציג בשוק טכנולוגיות ירוקות חדשות שחוסכות אנרגיה, חוסכות במשאבים הטבעיים של העולם, משיגות רווח, יוצרות מקומות עבודה ושומרות על הצמיחה".

המטוס מופעל על ידי למעלה מ-17 אלף תאים סולרים שהותקנו בתוך הכנפיים. התאים האלה ממירים קרני שמש לחשמל שמאוחסן בסוללות.

 

המטוס יטוס במהירות של 50-100 קמ"ש, כשבלילה המהירות תואט על מנת למנוע מהסוללות להתרוקן במהירות גדולה מדי. ביום הוא יטפס לגובה של 8,500 מטרים ובלילה ירד מעט. ביולי ישוב המטוס לאבו דאבי, הפעם עם פיקארד במושב הטייס.

 

הטייסים יהיו בקשר עם מגדל פיקוח במונאקו, שם ימתין להם צוות של 65 חזאים, פקחי טיסה ומהנדסים. בנוסף, צוות של 65 עובדים יצטרף אליהם למסע.

 

ניתן לעקוב אחר ההתקדמות בסטרימינג באתר www.solarimpulse.com.

 

לכתבה בכלכליסט


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy