פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
דלק קידוחים ואבנר תובעות את רישיונות אביה וקרן
15/03/2015 23:40

החברות דלק קידוחים ואבנר דורשות שמשרד התשתיות ישיב להן את רישיונות "אביה" ו"קרן", שהופקעו מהן לפני כשלוש שנים, ועשויים להכיל מאגרי גז.

כלכליסט | ליאור גוטמן | 15.03.15 | 14:01

 חברות דלק קידוחים ואבנר דיווחו הבוקר (א') על הגשת תביעה כנגד משרד האנרגיה בדרישה להשיב לה את רישיונות "אביה" ו"קרן". מדובר בזוג רישיונות שהופקעו באחד בסוף2011 והשני בתחילת 2012. דלק קידוחים ואבנר ערערו על ההפקעה.

בספטמבר האחרון החליט שר האנרגיה סילבן שלום שלא לדחות את הערעור, וכחצי שנה לאחר מכן מגיעה כאמור תביעה להשבת הרישיונות. דלק ואבנר טוענות שהן הגיעו להסכמות מול משרד האנרגיה, לפיהן האחזקה ברישיונות "אביה" ו"קרן" תדולל לרמה של 25% בלבד. 75% ימסרו לחברות אחרות שהביעו עניין בנכס. עד לרגע ההפקעה האחזקות התחלקו שווה בשווה בין דלק קידוחים ואבנר.

דלק קידוחים ואבנר טוענות בתביעה כי הממונה על הנפט במשרד האנרגיה גם מנע את העברת הזכויות לשותף חדש וגם לא האריך את תוקף הרישיון כדי למצות את הליכי המשא ומתן. החברות מודיעין, אלומיי קפיטל ואדיסון צורפו כמשיבות לתביעה, כיוון שהביעו התעניינות בנכס.

רישיונות "אביה" ו"קרן" שוכנות בקרבה גיאוגרפית למאגר "ים תטיס" והן עשויות להכיל מאגרי גז.

 

איגוד מחפשי הנפט: "כולם ברחו מפה"

 

 

בתוך כך, יו"ר איגוד חברות הנפט אורי אלדובי שלח בשבוע שעבר מכתב למשרד התשתיות שם הוא מזהיר מקפאון בענף. "חוסר הוודאות הרגולטורית שמאפיין את ישראל בשנים האחרונות ובא לידי ביטוי בדיוני ועדת ששינסקי המתמשכים, בועדות צמח, בשינוי פקודת השותפויות ועד להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים האחרונה, המשנה ומבטלת הסכמים קיימים, מרחיק מישראל משקיעים ומממנים זרים", אומר אלדובי, וטוען בנוסף ש"בשנים האחרונות הוחמרו הדרישות מן המפעילים החדשים מתוך מגמה להעלות מקצועיותם, ובמקביל נאסר על המפעילים להחזיק מספר רישיונות משמעותיים, על כן, הכניסה לישראל הפכה ללא כדאית למפעילים הבודדים ששקלו לבוא לכאן".

 

 

לטענת אלדובי, בתקופה האחרונה נעשו פניות ליותר מ-100 חברות להגיע לישראל, אבל אף אחד לא נענה לקריאה. "המצב הקשה שענף הגז הטבעי מצוי בו הולך ומתדרדר וישנו צורך לשינוי חד במדיניות הרגולטורית בכדי שתעודד ותאפשר למפעילים חדשים להיכנס לישראל. על מדינת ישראל לייצר סיבה אמיתית ו"משיכה" למפעילים ראויים לבוא לישראל לפתח את משק הגז הטבעי ולממש את הפוטנציאל הטמון בו", הוא מסכם.

לכתבה בכלכליסט


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy