פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
מקורות בדרך להנפקת אג"ח ציבוריות במיליארד שקל
22/03/2015 10:32

חברת המים הממשלתית מתכננת את גיוס החוב לרבעון הרביעי של השנה במטרה לבצע תוכנית השקעות מסיבית של 1.1 מיליארד שקל. חברת החשמל צפויה גם היא להנפיק השנה אג"ח סחירות בת"א בהיקף של 3 מיליארד שקל

 כלכליסט | גולן חזני | 22.03.15 | 07:20

חברת המים מקורות החלה בהכנות להנפקת אג"ח סחירות בהיקף מיליארד שקל שצפויה להתבצע לקראת הרבעון הרביעי של 2015, כך נודע ל"כלכליסט". חברת החשמל נערכת גם היא להנפקה של אג"ח סחירות בבורסת ת"א ברבעון השלישי של השנה בהיקף של 2–3 מיליארד שקל.

עבור מקורות זו תהיה הפעם הראשונה שהיא תגייס אג"ח סחירות, מלוות בתשקיף, לאחר שעד היום מקורות גייסה בארץ בהנפקות פרטיות. חברת החשמל גייסה בהנפקות פרטיות וציבוריות בארץ ובחו"ל, כאשר האחרון היה גיוס בהיקף של 1.25 מיליארד דולר בנובמבר האחרון. לשתי החברות אג"ח פרטיות הנסחרות ברצף מוסדיים. אג"ח כאלה נסחרות בידי גופים מוסדיים בלבד.

בשתי החברות הגיוס נעשה לקראת הנפקת מניות מתוכננת בשנתיים הקרובות, לפי התכניות של רשות החברות בראשותו של אורי יוגב. עוד נודע ל"כלכליסט" כי במקביל החלה מקורות בהליך מכירת החברה־הבת מקורות יזום, האחראית בין היתר על הקמת מתקן ההתפלה באשדוד ועל טכנולוגיות המים של מקורות. המדינה מעונינת למכור את השליטה (51%) בחברה לידי גוף פרטי אסטרטגי.

מקורות מנוהלת על ידי שמעון בן חמו שיוביל את מהלך הגיוס ובחברת החשמל צפוי המנכ"ל הנכנס, עופר בלוך, להוביל את המהלך. ברשות החברות עדיין לא החליטו באיזו מתכונת לבצע את הנפקת המניות בכל אחת מהחברות, שתהיה למעשה הפרטה חלקית של החברות. בחברת החשמל מדובר ככל הנראה בהנפקה של 10%-20% מהמניות בשלב ראשון ובמקורות מדובר בהנפקת נתח גדול יותר של החברה.

 

לכתבה בכלכליסט


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy