פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
אוקטרי רוכשת את ואוליה ישראל בחצי מיליארד דולר
01/04/2015 17:09

חברת ההשקעות אוקטרי ) Oaktree ) השלימה את רכישת פעילותה של ואוליה ישראל. העיסקה בוצעה בשיתוף עם צוות הניהול של ואוליה ישראל, בראשות המנכ"ל אורי שטרקמן.

 סכום העיסקה לא נמסר והוא מוערך בסכום של כ-500 מיליון דולר, שמומן ברובו בהלוואה מבנק הפועלים.

 ואוליה ישראל עוסקת בתחומי האנרגיה ואיכות הסביבה. החברה עסקה בעבר גם בתחום התחבורה הציבורית אך מכרה את החזקותיה בחברת סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים ובחברת קונקס המפעילה קווי אוטובוסים. עסקיה האחרים הם שותפות במתקן ההתפלה הגדול (120 מיליון קוב) באשקלון, במפעל טיהור השפכים אילון, שותפות (20%) בתחנת הכוח במישור רותם וכן פרוייקטים סולאריים. החברה מעסיקה כאלפיים עובדים

חברת ההשקעות הרוכשת, אוקטרי, היא חברה אמריקאית המנהלת נכסים בהיקף של כ -86 מיליארד דולר ומיוצגת על ידי מנהל ההשקעות גבי פרל.  דוברים מטעם החברה אמרו שאוקטרי מתעניינת בהשקעות נוספות בישראל. אורן פלג, מהצוות האירופי של אוקטרי אמר לרגל העיסקה " אנחנו נרגשים שהעסקה הראשונה בישראל היא של פעילות של חברה מהמובילות בישראל ובעולם בתחומי איכות הסביבה, האנרגיה והמים. אנחנו מאמינים שבזכות יכולתנו ונסיוננו הגלובאלי נוכל להשביחה ולהצעידה להצלחות נוספות." אוקטרי אינה מתמחה בתחום השקעות מסויים ועיקר פעילותה בתחום הוא רכישת חברות, השבחתן ומכירתן הלאה. בהתאם לכך מצפים גורמים בשוק ההון שאוקטרי תבצע השקעות רבות באמצעות הגוף החדש ולא מן הנמנע שהוא יונפק בעתיד הקרוב בבורסה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy