פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
אושר ההסכם ליצוא גז לירדן
03/04/2015 10:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האנרגיה סילבן שלום והממונה על הנפט אלכסנדר ורשבסקי אישרו היום את ההסכם לייצוא גז ללקוחות פרטיים בירדן.

| חדשות האנרגיה |

 במסגרת ההסכם, ישראל תייצא 1.8 BCM (מיליארד מטר מעוקב) של גז טבעי, לתקופה של 15 שנה, ובהיקף כספי מוערך של כחצי מיליארד דולר, למפעלי הברום ולחברת 'ערב פוטאש', בצידו הירדני של ים המלח.

זאת הפעם הראשונה שממשלת ישראל מאשרת חוזה לייצוא גז, במטרה לפעול לחיזוק היחסים עם המדינות השכנות.

השר שלום אמר עם חתימת ההסכם כי זהו הסכם היסטורי שהוא פתח להסכמים נוספים עם מדינות באזור. "הסכם הגז הטבעי מגיע בהמשך לפרוייקט תעלת הימים והסכמי המים שחתמתי עליהם לאחרונה, כולם מהווים עדות ליחסים החזקים הנרקמים בין המדינות." על עסקת הגז אמר שלום כי היא "עסקה ראשונה אך משמעותית ותחזק את מעמדה הבינלאומי שדל ישראל כמעצמת אנרגיה."

לאחרונה חתמה שותפות 'תמר' על מסמך לייצוא גז עם חברת 'דולפינוס' המצרית, עם כמות מינימום של 5 BCM במהלך שלושת השנים הראשונות להסכם ובהיקף כספי מוערך של 1.2 מיליארד דולר- כ-5 מיליארד שקלים. במסגרת ההסכם, ישראל תעביר למצרים גז טבעי, ללקוחות בתעשייה המצרית, דבר שיסייע למצרים להתמודד עם משבר האנרגיה החריף במדינה. השלמת ההסכם כפופה לאישורים נוספים, בין היתר של ממשלת מצרים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy