פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
הועלה דירוג חברת החשמל
03/04/2015 10:34

חברת מידרוג העלתה את דירוג איגרות החוב של חברת החשמל בעקבות השיפור בדוחות הכספיים של החברה. החברה, העוסקת בדירוג איגרות חוב העלתה את דרוג האג"ח מסדרות 2022 ו-2029 מאופק "יציב" ל"חיובי". העלאת הדירוג משקפת את השיפור הניכר במצב הנזילות של חברת החשמל ואת יכולתה להתמודד עם משברים בעתיד.

| חדשות האנרגיה |

הדו"חות שפרסמה חברת החשמל לסיכום 2014 מצביעים על רווח של 1.3 מיליארד שקל, שנבע כתוצאה מתיקונים חשבונאיים (החלטת "שוק עמוק" שהשפיעה על שיערוך איגרות החוב) וירידה חדה בהוצאות כתוצאה מחידוש ההפעלה באמצעות גז. עם זאת מצביעים הדו"חות על ירידה בהכנסות החברה, בין היתר שתוצאה מהתרחבות ענף החשמל הפרטי.

יצויין כי הערכת חוסנה הפיננסי של חברת החשמל מסתמכת עדיין בעיקר על העובדה שמדובר בחברה ממשלתית המספקת שירות חיוני, ובכל מקרה שהחברה תקלע לקשיים, היא תהנה מתמיכה בלתי מסוייגת של המדינה.

מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן אמר בעקבות העלאת הדירוג: "עדיין לא יצאנו מהמים העמוקים, אך אין ספק שהשוק רואה כעת אופק חיובי לחברה. זוהי תעודת כבוד להנהלת החברה ולעובדיה ואני גאה על כך".

 יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת חשמל הוסיף: "ניהול אחראי ושמרנות פיננסית וכן גם תהליך התייעלות פנימי לא נעלמו מעיני שוק ההון וחברות הדירוג והביאו לשיפור הגדול בדוחות הכספיים של החברה. אך יחד עם זאת,  חשוב להעמיד על סדר יומה של הממשלה החדשה את העובדה כי 2015 הינה שנה קריטית למשק החשמל וקיימת חובה לאומית לקדם ולאשר את הרפורמה המקיפה במשק החשמל."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy