פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מחיר החבית נפל בעקבות ההסכם
03/04/2015 10:40

ההסכם שהושג בלוזאן להסרת הסנקציות על איראן הפיל את מחירי חבית הנפט ב-4%. ירידת המחירים תואמת הערכות מוקדמות, שכן בעקבות הסרת הסנקציות צפויה אירן לחזור לשיווק סדיר של נפט לשוק העולמי. מחיר חבית מסוג ברנט המופק בים הצפוני נסוג ל-54.95 דולר וחבית מסוג WTI המופק בטקסס ירדה למחיר 49.14.

| תשתיות אנרגיה | 

היקף היצוא של אירן נאמר בכ-1.1 מיליון חביות נפט לשנה, לעומת כ-2.5 מיליון ב-2012, בטרם הוחמרו העיצומים. מדובר בהערכות לא רשמיות שכן חלק מיצוא הנפט של איראן מתבצע בחשאי, נוכח הסנקציות המוטלות עליה.

  יצויין עם זאת כי למרות ההסכמה שהושגה צפוי ההסכם הסופי להיחתם רק בחודש יוני, אם לא יהיו אירועים נוספים שיעכבו את השלמתו. 

אם יושלם ההסכם תוכל איראן להגביר את קצב היצוא שלה. הנפט הוא מקור הכנסות העיקרי של המדינה והירידה בהכנסות מיצוא הנפט היתה הגורם העיקרי למצוקה הכלכלית אליה נקלעה, והמניע העיקרי לנכונותה להגיע לפשרה בעניין מדיניות הגרעין שלה.

 לאירגון יצואניות הנפט אופ"ק צפוי לשוב ולדון באפשרות להגביל את התפוקה הכוללת בניסיון לשמר את רמת המחירים שהידרדרה בכ-50% מאז אוקטובר 2014. בעבר התנגדה ערב הסעודית להצעות להגביל את התפוקה, ובארגון טוענים שאם תמשיך סעודיה להתנגד לכל צמצום בתפוקה יפורק למעשה הארגון שהכתיב למעשה את מחירי הנפט העולמיים בארבעים השנים האחרונות. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy