פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
תיבחן בטיחות הפקת הגז בהולנד
03/04/2015 16:44

ממשלת הולנד הודיעה כי תדרוש ממפיקות הגז ניתוח סיכונים של פעילותן, בטרם ייקבעו מכסות ההפקה המותרות להן. כך הבטיח השר לעניינים כלכליים הנק קאמפ במכתב לפרלמנט ההולנדי, בעקבות הנזקים שגרמה הפקת הגז במחוז כרונינגן. בהערכת הסיכונים ישותפו הרשויות המקומיות בשטחים בהם פועלים המתקנים. ההחלטה על מכסות ההפקה צפויה להתקבל בתחילת יולי.

 | חדשות האנרגיה |

המודעות לסכנה סביבתית כתוצאה מרעידות אדמה קלות שנגרמו בשל פעילות הפקת הגז וגרמו לנזקים בהיקף גדול לרכוש במחוז כרונינגן אך לא לפגיעה לפגיעה בנפש או בגוף. הרעידות פגעו בכ-30 אלף מבנים במחוז. רעידות אדמה קלות היו תופעות לוואי מוכרת של פעילות ההפקה בכרונינגן אבל תכיפותן ועוצמתן גברה ב-2008, לאחר שממשלת הולנד הגבירה את קצב ההפקה בניסיון להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי שפרץ באותה שנה.

 בכרונינגן נמצא מאגר הגז היבשתי הגדול ביותר שהתגלה עד כה באירופה, והוא מקור לכ-65% מהגז המופק הולנד. וועדה ממשלתית שהוקמה בעקבות מספר אירועי בטיחות בכרונינגן העלתה טענה שמגבלות הבטיחות לא הובאו די הצורך בחשבון בעת שניתנו ההיתרים להפקת גז באזור. בעקבות הדו"חות הורה בפברואר שר הכלכלה קאמפ על הקטנת קצב ההפקה ב-16% עד להחלטה נוספת שתתקבל לאחר בחינת הסיכונים.  המהלך גרם לעליות במחיר הגז באירופה, למרות שלא מדובר בשינוי דרמטי: הגורם העיקרי לדאגה הוא חשש מפני קיטון נוסף נוכח לחץ של אירגוני איכות הסביבה וארגונים מקומיים, שחלקם דורשים להפסיק לחלוטין את ההפקה בכרונינגן, בטענה שההפקה עלולה לגרום לאסון רב נפגעים באזור. בית הדין אליו פנו הארגונים המתנגדים דחה את בקשתם והעביר את ההכרעה לממשלה.

שדה הגז בכרונינגן הוא בבעלות ממשלת הולנד מתופעל על ידה. שיווק הגז והפצתו נעשה על ידי שותפות NAM של חברת של ההולנדית ואקסון האמריקאית. שתי החברות כבר הפרישו בדוחותיהן כ-1.3 מיליארד דולר על חשבון הפיצויים שיצטרכו לשלם לבעלי המבנים והוצאות התיקונים שיצטרכו לשאת בהן.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy