פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
סימנים לירידה בתפוקת הנפט
05/04/2015 14:33

ספירת מגדלי הקידוח בארצות הברית מצביעה על המשך הירידה, אולם הקצב מואט. כל עולה מהדו"ח העדכני של חברת האנרגיה בייקר אנד יוז העורכת את הסקרים. הספירה מלמדת על היקף חיפושי הנפט והגז בארצות הברית ועל מגמות השוק. מאז החלה המפולת במחירי הנפט נרשמה ירידה חדה של כחמישים אחוזים במספר מגדלי הקידוח, מגמה שעשויה להביא לקיטון בהפקת האנרגיה בעתיד. בסוף השבוע שעבר הסתכם מספר המגדלים לקידוחי נפט ב-802, לעומת 813 מגדלים בסוף השבוע הקודם. סך מספר המגדלים לחיפושי נפט וגז הסתכם ב-1028, לעומת 1048 מגדלים בסוף השבוע הקודם.

| חדשות האנרגיה |

שוק האנרגיה נכנס בסוף השבוע להמתנה, בעקבות הסכם העקרונות שהושג עם איראן, וחופשות החגים בעולם הנוצרי. רק ביוני יתברר אם הצדדים הגיעו להסכם סופי שיגרום להסרת הסנקציות על יצוא נפט מאיראן. אם יוסרו הסנקציות צפויה איראן לחזור לתפוקת נפט מלאב בתוך שנה עד שנתיים.

לפנות בוקר יחזרו השווקים במזרח לפעול, אולם במרבית מדינות אירופה יתקיים שבתון הפסחא גם ביום שני. בעקבות השגת ההסכם נרשמה אמנם ירידה במחירי הנפט אולם יתכן שהיתה זו תגובה מוקדמת ומוגזמת. בצד הגידול המתמשך במלאי העולמי והציפיה לגידול בהיצע הנפט עם הסרת הסנקציות דיווחה סוכנות האנרגיה הבינלאומית על סימנים ראשונים לירידה בתפוקת הנפט, בהיקף מוערך של 36000 חביות ביום. מדובר אמנם בשינוי זניח אולם אם תחריף המגמה היא עשויה להביא בעתיד לקיטון משמעותי בהיצע. בתפוקת הגז לא חלק כל שינוי. חברות הגז הטבעי בארצות הברית נתונות בימים אלה ללחץ כבד, על רקע טענות של שהפקת הגז באוקלהומה היא הגורם העיקרי לגידול ניכר במספר רעידות האדמה במדינה זו, הנמצאת באזור רגיש מבחינה סיסמולוגית. על פי ההערכות גורמת הזרמת המים המסיבית לבורות הקידוח להתמוטטות והתפוצצויות סלעים תת קרקעיות. חברות האנרגיה ואנשי הלובי שלהן טוענות שאין הוכחה לקשר בין פעילות ההפקה לרעידות האדמה. ממשלת הולנד כבר הורתה על הקטנת ההפקה במחוז כרוניניגן עקב רעידות אדמה וצפויה לקבל החלטה נוספת בסוגיה בתחילת יוני.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy