פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
מתיחות סביב תגלית בפוקלנד
06/04/2015 20:58

המתיחות שוב גוברת סביב איי פוקלנד שבדרום האוקיאנוס האטלנטי, על רקע הודעות של חברות בריטיות על תגליות נפט וגז בסמוך לאיים. שתי חברות בריטיות, פרימייר אויל ופוקלנד אויל אנד גז הודיעו כי הן כגילו מאגרי נפט ונפט בראשון מבין סדרת קידוחים שהן עורכות כמאתיים קילומטרים צפונית לפוקלנד. לחיפושים שותפה גם חברת רוקופר אקספלוריישן. ההודעה על התגלית גרמה לעליות חדות במניות של החברות המעורבות, הנסחרות בלונדון.

 | חדשות האנרגיה |

היקף התגלית אינו ידוע עדיין והוא ייקבע רק לאחר שלושה קידוחי אימות נוספים. הנפט התגלה בשכבה בעובי 81 רגל והגז בשכבה בעובי 55 רגל. המחפשים טוענים שהממצאים עד כה הם צופים מהצפוי. על פי ההערכות עשוי העימות הבינלאומי להחריף אם יתברר שהתגלית מסחרית והבריטים ישובו לבור הקידוח ויבקשו להקים בו מתקן הפקה.

לתגליות קדמה הודעה מוקדמת של הבריטים, שהודיעו עוד בשנת 2010 על כוונתם לצאת למבצע חיפושי גז ונפט באזור, הידוע במבנה הגיאולוגי המבטיח שלו. ההודעה סיימה תקופה ארוכה של רגיעה ביחסי שתי המדיניות, ועוררה הכרזות לוחמניות מצד ארגנטינה שמעולם לא ויתרה על תביעת הריבונות שלה על האיים.

איי פוקלנד היו לפני 33 שנים מוקד לעימות צבאי בין ארגנטינה שהאיים נמצאים במרחק 480 קילומטרים מול חופיה, לבין הבריטים, שכבשו את האיים ב-1841 ורואים בהם חלק מהמלכה המאוחדת. באפריל 1982 פלשה ארגנטינה לאיים  (ששמם בארגנטינה הוא איי מלבינאס) והודיעה על סיפוחם, חרף התנגדות מרבית התושבים הרואים עצמם בריטים. בפוקלנד כ-2500 תושבים. בתום חודשיים וחצי של עימות הובסו הכוחות על ידי חיל משלוח בריטי. 

עם היוודע דבר התגלית מיהרה ארגנטינה להודיע שהשטח נמצא בתחום המים הכלכליים שלה ושר החוץ שלה מאיים לתבוע את החברות הבריטיות על הסגת גבול ופעילות בלתי חוקית. נשיאת ארגנטינה, כריסטינה קירשנר אמרה בנאום בפרלמנט: "מאז ומעולם פלשו לארצנו, פעם אלה הם הספרדים והפעם הפולשים הם הבריטים".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy