פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
גרדיאן: נפסיק להשקיע בדלק פוסילי
07/04/2015 14:08

קבוצת התקשורת הבריטית גרדיאן הודיעה על כוונתה למכור את כל השקעותיה בתחום הדלק הפוסילי. הקבוצה מוציאה לאור את העיתונים "גרדיאן" ו"אובזרבר".

 | חדשות האנרגיה |

הקבוצה מנהלת תיק השקעות בשווי של כ-800 מיליון לי"ש. יו"ר הקבוצה ניל ברקט אמר שמדובר בהחלטה מנימוקים פיננסיים ואתיים. ברקט אמר שההחלטה מתיישבת עם הערכה שפרסם האו"ם ועל פיה ערכן של השקעות בענף הדלק הפוסילי עשוי לרדת לאפס אם כל ממשלות העולם יתגייסו לתכנית המעבר לאנרגיות מתחדשות. במאמר שפורסם בגרדיאן טוען ברקט שמבחינה היסטורית הוכיחו עצמן השקעות בחברות באנרגיות מתחדשות יותר מהשקעות במקורות אנרגיה מסורתיים. הוא הצביע במאמרו על מדדים המצביעים על עדיפות שנעה בין 6.9 אחוזים עד 13.4% אחוזים להשקעות בתחומים "ירוקים" על פני השקעות במדדים של אנרגיות מסורתיות.

 עם זאת אין לפי שעה תחזיות לירידה משמעותית של השימוש בדלק פוסילי בעתיד הנראה לעין, והנטיה הכללית בינתיים היא מעבר מדלקים פוסיליים יקרים ומזהמים יותר לדלקים מזהמים פחות, בעיקר גז.

היקף ההשקעות של הגארדיאן בתחום הדלק הפוסילי (נפט, גז ופחם) הוא נמוך מ-10% מכלל התיק, כך שהשינוי בהרכב התיק אינו צפוי לגרום לשינוי משמעותי בתשואה שלו. למרות הצגת השיקול הפיננסי, נראה שההכרזה על השינוי בתיק ההשקעות קשורה בעמדת העיתון ותמיכתו במדיניות אנרגיה נקיה. הכרזת הגרדיאן משתלבת בהכרזות של קבוצות אחרות בעולם המערבי התומכות בהרחבת ההסכמים הבינלאומיים לצמצום פליטה של גזי חממה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy