פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
החזון החדש של אגסי
07/04/2015 14:40

איש העסקים שי אגסי הציג בתערוכת "סביט" בהאנובר את חזון התחבורה הציבורית העתידית שלו. לדברי אגסי תתבסס התחבורה בערים על כלי רכב חשמליים אוטונומיים בשימוש אישי שיהיה בבעלות החברות המפעילות והנוסעים ישלמו תמורת השימוש בהם. כלי הרכב יוזמנו באמצעות אפליקציה ויופעלו על ידי מערכת ניהול מרכזית שתנווט אותם על פי צרכי המשתמשים ועומסי התנועה.

אגסי, לשעבר מפתח תוכנה וסגן נשיא בחברת התוכנה "סאפ" ההולנדית, הוא יזם חברת "בטר פלייס" שניסתה להקים מערך לשיווק מכוניות חשמליות. "בטר פלייס" קרסה לפני כשלוש שנים לאחר שהתברר שהמודל העיסקי שלה אינו עומד על בסיס כלכלי. בחברה הושקעו כחצי מיליארד דולר.

לאחר כישלון בטר פלייס הקים אגסי בלונדון את חברת ניורג'י, המבקשת לפתח, ככל הנראה, מיזם המתבסס על חזונו לתחבורה עירונית אוטונומית. אגסי שומר בקנאות על מעטה סודיות סביב המיזם החדש וגם בהרצאה שנשא בסביט נמנע מלדבר על המיזם.

אגסי ממעט גם לדבר על נסיבות הכישלון של מיזם המכונית החשמלית "בטר פלייס". המיזם התבסס על מכוניות מדגם "רנו פלואנס" שהוסבו להנעה חשמלית, ואמור היה לספק לבעלי הרכב רשת תחנות להחלפה מהירה של סוללות, בנסיון להתמודד עם מגבלת הכוח שמסוגלת הסוללה לספק. אולם לאחר כשנה של הפעלה החליטו המממנים של הפרוייקט כי קצב שריפת המזומנים של המיזם גבוה מידי ואין סיכוי של ממש לקבל החזר על ההשקעה.

בהרצאה בתערוכת סביר אמר אגסי, על פי הדיווח בעיתון "גלובס": "הצלחנו לחלץ תבוסה ממלתעות ההצלחה, בעיקר בגלל קונפליקטים פנימיים של אגו בין שותפים ומנהלים. החלנו את החברה במטרה טובה, ליצור מקום טוב יותר, וסיימנו עם מריבות פנימיות" (www.globes.co.il)


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy