פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
של רוכשת את BG
08/04/2015 11:23

עסקת ענק בעולם האנרגיה: חברת האנרגיה ההולנדית של הודיעה על הסכמתה לרכוש את חברת בריטיש גז תמורת 47 מיליארד לי"ש (כ-70 מיליארד דולר).

 | חדשות האנרגיה |

עסקת ענק בעולם האנרגיה: חברת האנרגיה ההולנדית של הודיעה על הסכמתה לרכוש את חברת בריטיש גז תמורת 47 מיליארד לי"ש (כ-70 מיליארד דולר). מחיר העסקה גבוה בכ-52%  מהשווי הבורסאי של בריטיש גז. הסכום ישולם בחלקו במזומן ובחלקו במניות, המהוות כ-19% ממניות של.

מיזוג הענק צפוי להאיץ את פעילותה של של ההולנדית בתחום חיפושי הגז הימיים והגז הנוזלי. ההחלטה על העסקה התקבלה בתקופה סוערת בתחום האנרגיה, נוכח ירידת המחירים החדה והערכות סותרות לגבי המגמות השווקים, ועשוי לגרור גל נוסף של מיזוגים . משבר מחירי הדלק בתחילת העשור הקודם גם למיזוגים שבמהלכם רכשה בריטיש פטרוליום (BP) את החברות אמוקו וארקו, חברת אקסון רכשה את מובייל ושברון התמזגה עם טקסקו.

קשה להעריך עדיין אם העסקה תשפיע על פעילותה הענפה של בריטיש גז במזרח התיכון. בריטיש גז היא בעלת זיכיון הפקה למאגדי גז מול חופי עזה. בעבר היתה בריטיש גז פעילה גם בישראל אולם היא ויתרה על הפעילות וסגרה את המטה שלה בתל אביב בשנת 2009.

החברה היתה פעילה בתחום חיפושי הגז בישראל והיתה החברה שגילתה את שדה "תמר" מול חופי אשקלון.  במצריים יש לבריטיש גז פעילות ענפה שסבלה משיבושים עקב חוסר היציבות הפוליטית ומדיניות מחירי הגז של ממשלת מצרים. אם תחתם עסקה למכירת גז ישראלי למצרים תהיה זו בריטיש גז שתבצע את העסקה בפועל.  לחברה יש גם פעילות הפקה במצרים והיא מתמודדת במכרזים להרחבת ההפקה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy