פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
פיטורים נרחבים בתעשיית האנרגיה
08/04/2015 20:54

נמשכים הפיטורים בתעשיית האנרגיה העולמית עקב ירידת מחירי הנפט וצמצום פעילות החיפושים.

 | חדשות האנרגיה |

חברת הקידוחים האמריקאית סידריל הודיעה על פיטורים מתוכננים של 163 עובדים לאחר שחברת בריטיש פטרוליום, הודיעה על ביטול מכרז לביצוע חיפושים במפרץ מקסיקו. סידריל משמשת קבלנית ביצוע של חיפושי נפט וגז ונבחרה על ידי בריטיש פטרוליום כמבצעת של קידוח החיפושים.

הודעתה של סידריל היא המשך לשורת הודעות על פיטורי מאות עובדים בתעשיית הקידוחים, נוכח ירידות המחירים בענף האנרגיה וירידה בכדאיות ההשקעה בתחום. נתוני ספירת מגדלי הקידוח מגלים שמספר הקידוחים לחיפושי נפט וגז פחת בחודשים האחרונים בכ-50 אחוזים.

מנתוני התעסוקה שפורסמו בארצות הברית לרבעון הראשון של השנה עולה כי סקטור האנרגיה קיצץ במהלך הרבעון 37,811 משרות, והיה אחרי לכשליש מהפיטורים שהיו בארצות הברית ברבעון. לאלא נוספים עשרות אלפי עובדים נוספים בענף. גם בישראל צמצמו חברות האנרגיה הבינלאומיות את כוח האדם במשרדיהן אולם צמצומים אלה אינם קשורים לירידת המחירים העולמית אלא לקיפאון השורר בענף וחוסר הוודאות הרגולטורית. חברות האנרגיה ממתינות להסדר שיקבע את מבנה הענף ומחירי הגז. לאחר שיושג ההסדר צפויה התרחבות בפעילות, לצורך פיתוח שדה הגז לווייתן והקמת מערכת חדשה להולכת הגז מאתרי ההפקה בים לחוף.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy