פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
אירלנד: מהפכה באחסון אנרגיה ממקורות מתחדשים
09/04/2015 13:08

מתקן ניסיוני לוויסות אנרגיה עשוי לפתור את אחת הבעיות המרכזיות של שימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים – בעיית האחסון והאספקה הסדירה של חשמל בתנאים של תנודתיות במקורות הכוח.

 | חדשות האנרגיה | 

מתקן ניסיוני לוויסות אנרגיה עשוי לפתור את אחת הבעיות המרכזיות של שימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים – בעיית האחסון והאספקה הסדירה של חשמל בתנאים של תנודתיות במקורות הכוח. המערכת מבוססת על גלגל תנופה הרותם אנרגיה קינטית ומשחרר את האנרגיה שצבר כאשר מקור האנרגיה פוחת, כמול למשל במקרים של החלשות הרוח או ירידה בכמות הקרינה של השמש. גלגל התנופה הוא מוצר טכנולוגי מתקדם, המסתובב במהירות גבוהה בתוך וואקום. הוא נזקק לאנרגיה המניעה אותו במהירות גבוהה מאד, והוא כמעט שאינו מאבד את אנרגיית התנועה שלו כל עוד הוא אינו נדרש "להחזיר" את האנרגיה הנאגרת בו.

מתקן מסחרי המבוסס על אנרגיה יציבה ממקורות מתחדשים צפוי להתחיל לפעול ברודס, אירלנד החל משנת 2017 ולייצר חשמל בהספקת של 20 מגה ואט.

גלגל התנופה עדיין ייעזר גם באנרגיה ממקורות פוסיליים כמו דלק נוזלי או פחם, אבל הוא יאפשר צמצום ניכר של השימוש במקורות אלה ורמה גבוהה של ניצולת האנרגיה במתקן.

מרבית המתקנים המספקים אנרגיה ממקורות מתחדשים מתבססים על גיבוי של מקורות אנרגיה פוסיליים על מנת להמשיך ולספק חשמל בפרקי זמן בהם מקורות האנרגיה המתחדשים אינם זמינים, כמו בימים מעוננים, לילות היעדר אנרגיית רוח. הניסיון העיקרי לפתור את בעיית זמינות האנרגיה בפרקי זמן כאלה נעשה בדרכים שונות לאחסון אנרגיה וניצולה מחדש, כמו מערכות  מים  המשתמשות בעיקרון האנרגיה הפוטנציאלית: העלאת מים לנקודה גבוהה ושימוש באנרגיה המופקת מהורדתם למטה כאשר מקורות האנרגיה המתחדשים אינם זמינים.

בענף האנרגיה האירי מעריכים שאם המתקן יוכיח את עצמו, הוא עשוי לחולל מהפכה בתחום האנרגיות המתחדשות להגביר את האמינות של מערכות האנרגיה המתחדשת ולהרחיב את השימוש בהן.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy