פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
ירידה נוספת במספר מגדלי הקידוח
11/04/2015 23:24

ספירת מגדלי הקידוח בארצות הברית מגלה שלראשונה מאז 2009 ירד מספר המגדלים לקידוחי נפט וגז לפחות מאלף.

| חדשות האנרגיה |

ספירת מגדלי הקידוח בארצות הברית מגלה שלראשונה מאז 2009 ירד מספר המגדלים לקידוחי נפט וגז לפחות מאלף. על פי הנתונים שפרסמה חברת בייקר-יוז פחת בשבוע שעבר מספר מגדלי הקידוח ב-40 והגיע ל-988 מגדלים בלבד, מתוכם 760 מגדלים לחיפושי נפט ו-227 קידוחי גז. בתקופה המקבילה אשתקד היה מספר המגדלים 1891. נתוני בייקר יוז נחשבים על ידי רבים לאחד האינדיקטורים הבולטים לתפוקה העתידית של נפט וגז, והירידה מלמדת על סיכויים גבוהים לירידת התפוקה בשנים הבאות. הירידה החדה במספר המגדלים החלה בנובמבר בשנה שעברה, זמן קצר לאחר שהחלה מפולת מחירי הנפט בעולם.

עם זאת יש הטוענים שהירידה במספר המגדלים אינה קשורה בהכרח לירידה בהיקף החיפושים אלא על שינויים בהעדפות של חברות האנרגיה המנסות להתאים את השקעותיהם להיקף ההכנסות שלהם.

בסוף השבוע נמשכה התאוששות מחירי הנפט העולמיים, על רקע הערכות סותרות לגבי כיוון המחירים. ההתקדמות לקראת ההסכם להסרת סנקציות על אירן הגבירה את הציפיות לגידול בהיצע העולמי והפחתת המחירים. בנק ההשקעות גולדמן זקס פרסם תחזית לירידת מחירי הנפט עד ל-40 דולר לחבית אולם התחזית מתבסס על מספר הנחות שספק אם יתקיימו, ובהן חזרה מהירה של אירן לתפוקה מלאה של נפט. בחודשים הקרובים צפוי הביקוש העולמית לדלק לעלות מסיבות עונתיות, ובענף האנרגיה יבחנו בעיקר את מצה ההיצע: נתונים שפורסמו לאחרונה הצביעו על ירידה קלה בתפוקת הנפט בארצות הברית, אך לא ברור עדיין אם מדובר במגמה או באירוע מקרי.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy