פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
מורגן סטנלי: אקסון בדרך לעסקת ענק
11/04/2015 23:33

אקסון מובייל עשויה להיות מעורבת במיזוג הגדול הבא בענף האנרגיה. כך מעריך בנק ההשקעות מורגן סטנלי בסקירה ששיגר ללקוחותיו. האנליסטים של הבנק מצטטים בכיר בחברה שאישר שהחברה עוסקת בהתמדה בחיפוש אחר רכישות מושכלות וירידת מחירי הנפט מספקת לנו אפשרויות מגוונות".

| חדשות האנרגיה |

עסקת המיזוג בין החברות בריטיש גז ושל עוררה גל של שמועות והערכות לגבי מיזוגים נוספים בענף. אנליסטים מעריכים שהירידה החדה במחירי הנפט מאצות את ענקיות הנפט לאחד כוחות ולהתייעל. עם זאת יש הסבורים שלמרות ירידת המחירים שומרות החברות הפועלות בענף האנרגיה על רמת יציבות גבוהה והלחץ למיזוגים ורכישות אינו גדול מספיק כדי לעורר גל של עסקות ענק.

המיזוג בין של ובריטיש גז עשוי להפוך את החברה הממוזגת לדומיננטית וסנגרטית מאד בתחום הפקת הגז. בין שתי החברות יש סינרגיה גבוהה במיוחד בתחומי הפעילות באוסטרליה. המיזוג מאיים9 על ההגמוניה של אקסון הנחשבת לגדולה והחזקה בענף. בסקירתם טוענים האנליסטים של מורגן סנטלי שאקסון היא החברה המתאימה ביותר לרכישת חברות נוספות, בשל גודלה, היכולת הפיננסית הגבוהה שלה ועלויות גיוס ההון הנמוכות. עסקת הרכישה האחרונה שביצעה אקסון הייתה בשנת 2010: היא רכשה את מפיקת הגז XTO תמורת 41 מיליארד דולר. אקסון צפויה להתעניין, להערכת מורגן סטנלי בחברות העוסקות בחיפושים ימיים, ולאו דווקא במפיקות הנפט מפצלים, ה"מואשמות" ביצירת עודפי ההיצע שגרמו לירידת מחירי הנפט"

ענקיות הנפט גייסו בתחילת השנה אשראי בסכומים גדולים שהסתכמו ב-31 מיליארד דולר. אולם מרבית הכסף שגיוס אינו מיועד, ככל הנראה לעסקות מיזוגים ורכישות, והוא אמור לפצות את החברות על ירידה בתזרימי המזומנים בעקבות ירידות ההכנסות מהנפט. הסכומים שיגוייסו ישמשו בעיקר לתשלומי דיבידנדים לבעלי המניות ולמימון השקעות הנדרשות בציוד ובחיפושי נפט וגז חדשים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy