פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
עיסקת של-BG עשויה לסכן את יצוא הגז למצרים
12/04/2015 10:15

אם תשלים חברת הנפט האנגלו-הולנדית של את רכישת בריטיש גז (BG ) היא עלולה לסגת מהכוונה לרכישת גז מהמאגרים הישראלים. כך אומר ד"ר עמית מור, מנכ"ל חברת היעוץ אקו אנרג'י, בראיון לקול ישראל. ד"ר מור קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לאחד את משרד האנרגיה עם המשרד לאיכות הסביבה לדבריו גורם הפיצול בין שני המשרדים לשיתוק הדדי.

 

בתכנית "בדרך אל הטבע" ניתח ד"ר מור את השלכות המיזוג הענק על ענף הנפט, והזהיר מפני השלכותיו על ענף האנרגיה במזרח התיכון. ד"ר מור הסביר שחברת של היא חברת ענק בעלת שיקולים גלובליים שונים לחלוטין מהשיקולים על פיהם פועלת חברת BG. "של יושבת ברוטרדאם ומסתכלת על העולם מלמעלה. היא בוחנת היכן יש לה נכסים. היא פועלת ברוב מדינות העולם שהיא יכולה להגיע אליהן על מנת לפזר את הסיכונים ולמקסם את הרווחים. שיקול משמעותי ביותר עבור של הוא אירן. של פעלה באירן תקופה ארוכה אבל נאלצה בשנים האחרונות להפסיק בעקבות הסנקציות. אבל הסנקציות עומדות להסתיים ושל מעוניינת מאד לחזור לאירן מפני שיש בה הרבה נפט זול והיא מספר 2 בעולם בהיקף מרבצי הגז שלה. לשל יש גם פעילות במדינות ערב שחלקן עויינות את ישראל. מאידך יש לבריטיש גז מתקן הנזלת גז ליד אלכסנדריה, והיא חתמה על זיכרון דברים, שעדיין אינו מסמך מחייב. המסמך, לרכישת 7 מיליארד מ"ק למשך 15 שנה אמור היה להיחתם עם השותפים בלווייתן  לפני מספר חודשים אבל התעכב בגלל בעיות רגולטוריות. ההסכם הזה אמור לספק את ההכנסות למימון הפיתוח של שדה לווייתן, בעלות של 6-7 מיליארד דולר." אמר ד"ר מור.     

ד"ר מור קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לאחד את משרד האנרגיה עם המשרד לאיכות הסביבה לבריו גורם הפיצול בין שני המשרדים לשיתוק הדדי ובהרבה מדינות הבינו את חשיבות העבודה המשותפת, ובמקרה של עמדות מנוגדות הביאו את המחלוקת להכרעת הממשלה.

https://www.youtube.com/watch?v=--JQZgjgw_Y&feature=youtu.be 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy