פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
רגולציה חדשה לקידוחים ימיים
13/04/2015 15:11

ארצות הברית מתכננת לפרסם קובץ תקנות חדש לקידוחים ימיים. כך דיווח העיתון ניו יורק טיימס בסוף השבוע כשהוא מסתמך על שיחות עם פקידי הממשל.

 | חדשות האנרגיה |

ההכרזה על הרגולציה החדשה צפויה להתפרסם בימים הקרובים, אולי אפילו עוד הלילה. , הקובץ, הנוגע לבטיחות ציוד הקידוחים יהיה השלישי והגדול ביותר בסדרת תקנות שפורסמו על ידי ממשל אובמה בעקבות התקלות החמורות שאירעו בשנים האחרונות, ובראשן התקלה המפורסמת של חברת בריטיש פטרוליום (BP  ) במפרץ מקסיקו.

התקלה שאירעה בשנת 2010 נחשבת לאסון הסביבתי הגדול בהיסטוריה. הוא גרם למותם של 11 עובדים ולמותם של מיליוני יצורים ימיים, חלקם נדירים, שמתו כתוצאה מזיהום מימי המפרץ. חקירות שנערכו לאחר האסון חשפו שורה של חדלים מצד BP וחסרות קבלניות שעסקו בקידוח ובהתקנת שסתום הביטחון שנועד למנוע את התפרצות בועת הגז שגרמה לאסון. בי פי שילמה ועדיין משלמת עשרות מיליארדי דולרים בפיצויים ובפעולות לניקוי ושיקום הטבע במפרץ מקסיקו.

 

התקנות החדשות יפורסמו במקביל להתקדמות הדיונים בממשל האמריקאי לאשר פיתחה של אזור קידוחים חדש באוקיאנוס האטלנטי, מול חופי דרום מזרח ארצות הברית. מרבצי הנפט המשוערים באזור החדש עשויים לתרום תרומה משמעותית לעתודות הנפט של ארצות הברית. ההחלטה הצפויה מעוררת כבר כעת מחאות מצד אירגוני איכות הסביבה המזכירים את אסון BP כאות אזהרה למה שעלול להתרחש כתוצאה מהרחבת אזורי הקידוח.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy