פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
נובל מרחיבה פעילותה בפוקלנד
13/04/2015 22:34

יוסטון ביזנס ג'ורנאל מדווח: חברת נובל אנרג'י מצטרפת לחיפושי נפט וגז באזור הצפוני של איי פוקלנד.

 | חדשות האנרגיה | 

חברת נובל אנרג'י מצטרפת לחיפושי נפט וגז באזור הצפוני של איי פוקלנד. כך מדווח אתר יוסטון ביזנס ג'ורנאל. נובל אנרג'י היא חברת אנרגיה בגודל בינוני שמרכזה בארצות הברית.  נובל רכשה 75% מזכויות חברת ארגוס הפועלת באגן הצפוני של פוקלנד. ביתרת 25% הזכויות מחזיקה חברת אנרגיה האיטלקית אדיסון. שטח הזיכיון של ארגוס הוא כ-1.1 מיליון דונמים. קידוחי החיפושים באזור צפויים להתחיל בסתיו. על פי הערכות הגיאולוגים של נובל עשוי להימצא באזור החיפושים נפט בכמויות של כ-250 מיליון חביות. ארגוס תקבל בתמורה 5% מהכנסות השדה, אם יימצאו בו נפט או גז.

נובל היא השותפה הבכירה בתגליות הגז בישראל, ובראשן אתרי "תמר" ולווייתן". היא גם שותפה עם חברות ישראליות ב"בלוק 12" ("אפרודיטה") בקפריסין.

אזורי החיפושים בפוקלנד נחשבים בעייתיים בענף האנרגיה, בשל המחלוקת בין ארגנטינה לאנגליה על השליטה באזור. האיים הנמצאים סדרום האוקיאנוס האטלנטי מול חופי ארגנטינה נחשבים על ידי ארגנטינה כחלק מאדמתה, והיא מכנה אותם "איי מלבינאס". הבריטים שהשתלטו על האיים במאה ה-19 רואים באיים חלק מהאימפריה הבריטית. תושבי פוקלנד הם דוברי אנגלית בריטית והם מזדהים עם בריטניה. המתח בין שתי המדינות שכך מאז הגיע לשיאו ב-1982 במלחמת פוקלנד, אולם לאחרונה שב והתעורר על רקע הפעילות הבינלאומית לחיפושי נפט וגז בשטח האיים. לאחרונה אף זומן שגריר בריטניה בארגנטינה לשיחות במשרד החוץ הארגנטיני, ככל הנראה על רקע המחלוקת.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy