פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
התקרבות רוסיה –ויטנאם
14/04/2015 14:08

חברת גזפרום הרוסית חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת פטרווייטנאם, - חברת האנרגיה הלאומית של וייטנאם.

| קוסטיס גרופאולוס |

 ההסכם הוא חלק משורת הסכמים שנועדו לחזק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. ההסכמים נחתמו בהאנוי בירת וייטנאם  במהלך ביקורם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  וראש הממשלה דמיטרי מדבדב. השיחות בין המנהיגים הרוסים וראש ממשלת וייטנאם ניגויין טן דונג התמקדו ביחסים המסחריים ובתחומי האנרגיה. גז פרום הודיעה על כוונתה לרכוש 49% ממניות חברת דונג קוואט, בעלת בית הזיקוק היחיד בווייטנאם. כמו כן תשתף גזפרום פעולה עם פטרוויאטנאם בחיפושי נפט וגז.

רוסיה, שנפגעה מהסנקציות הטילו עליה מדינות המערב בעקבות המלחמה באוקראינה, מבקשת כעת להרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם מדינות אסיה. וייטנאם, לשעבר מדינת חסות של סין, מסוכסכת לאחרונה עם סין בשל מחלוקת על שליטה באיים בים סין הדרומי. ההסכמים בין רוסיה וייטנאם כוללים שיתוף פעולה בתחום האנרגיה באזור השנוי במחלוקת, המכונה בווייטנאם "הים המזרחי".

לרוסיה וייטנאם מסורת ארוכה של שיתוף פעולה בתחום האנרגיה והתשתיות. רוסיה סייעה לווייטנאם בהקמת תחנת כוח הידרו אלקטרית, לשתי המדינות מיזם משותף להפקת גז ונפט ולאחרונה הודיעו הצדדים על שיתוף פעולה בפיתוח אנרגיה גרעינית. בנייתו של כור גרעיני להפקת חשמל תתחיל בווייטנאם בשנת 2020, בשיתוף פעולה רוסי.

מדבדב הודיע במהלך הביקור כי הקרוב ייחתם גם הסכם סחר חופשי בין וייטנאם לרוסיה ובעלות בריתה באירופה ובאסיה.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy