פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
הולנד: קיצוץ בהפקת גז
14/04/2015 20:40

עקב בעיות בטיחות בית המשפט העליון בהולנד הורה על צמצום הפקת הגז באזור כרונינגן.

 | חדשות האנרגיה |

בית המשפט העליון בהולנד הורה על צמצום הפקת הגז באזור כרונינגן עקב בעיות בטיחות. על פי ההחלטה תופסק הפקת הגז ליג העיר לופרסום. התפוקה בבארות שפעילותן תופסק הסתכמה בשנה האחרונה ב-3 מיליארד מ"ק (3 BCM ) ההחלטה התקבלה באנחת רווחה, שכן העותרים לבית המשפט קיוו להחלטה על הפסקת כל פעילות ההפקה במחוז כרונינגן, שם התגלו מאגרי הגז היבשתיים הגדולים באירופה, ופעילותו מהווה כשליש מתפוקת הגז בהולנד.

כרונינגן סובלת בשנים האחרונות משורת רעידות אדמה, שנגרמו על פי ההערכות מהפעילות המוגברת של הפקת כז באזור. תכיפות רעידות האדמה גברה מאז 2008, כאשר ממשלת הולנד, בעלת המאגרים, החליטה להגביר את קצב ההפקה, במטרה להתמודד עם המשבר הפיננסי ששטף את היבשת. רעידות האדמה הגוברות גרמו לנזקים בשווי של מיליארדי דולרים לרכוש, אך עד כה לא גבו קורבנות בנפש.

בעקבות הגידול בנזקים והסיכון הגובר התעוררה בהולנד ובמחוז כרונינגן תנועה רחבה של מתנגדים להמשך הפקת הגז באזור, והממשלה הואשמה במדיניות המעדיפה את ההכנסות הגבוהות מהפקת הגז על פני שמירת שלום התושבים. נוכח המחאה החליטה הממשלה להגביל זמנית את הפקת הגז, וביוני הקרוב צפויה להתקבל החלטה על מדיניות שככל הנראה תאריך את המגבלות על ההפקה.

רעידות האדמה נגרמות ככל הנראה מהתפוצצות שתזוזה של סלעים תת קרקעיים כתוצאה מהזרמת מים בלחץ גבוה, כחלק מתהליך הפקת הגז. תופעות דומות נרשמו גם בשדות יבשתיים להפקת גז בארצות הברית, וגם שם גוברים הלחצים למיתון קצב ההפקה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy