פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
בקשה להאריך רישיון אופק
15/04/2015 20:51

שותפות הנפט גלוב אקספלוריישן הגישה למשרד התשתיות בקשה להארכת רישיונה לקידוח נפט באתר אופק, לאחר שהרישיון שבידי החברה פקע אתמול.

 | חדשות האנרגיה |

גלוב אקספלוריישן, בראשות צבי דרין קיבלה זיכיונות לקידוח בשלושה אתרים: אופק, ליד הישוב ניר צבי, יהל באזור עמק יזרעאל  ובר-אור בגליל המערבי. גיאולוג השותפות הוא ברוך דרין, אביו של צבי.

רישיונות הקידוח באתרי יהל ובר-אור פקעו. השותפות ביקשה לחדש את הרישיונות עולם עד כה לא נענתה על ידי משרד הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה. באתר אופק קדחה החברה שני קידוחים: אופק 1 ואופק 2. בסביבה זו פעלה בעבר שותפות חיפושי הנפט "מודיעין" שביצעה את קידוח "דוד". הקידוח הניב סימני נפט אך השותפות לא הצליחה להגיע למאגר בר הפקה.

 באופק 2 שנקדח לעומק של  5950 מטרים.  הקודחים דיווחו על גילוי סימני נפט אולם מבחני ההפקה שנערכו במקום לא הניבו זרימה המאפשרת הפקה מסחרית של נפט. על פי דיווחי השותפות יש בידיה המלצות מומחים לבצע פעולות המרצה העשויות לשפר את הזרימה ולאפשר הפקה מסחרית של נפט, אולם בשלב זה אזלו אמצעיה הכספיים של השותפות והיא אינה מסוגלת לממן פעולות אלה. בשלוש השנים האחרונות השקיעה השותפות כ-30 מיליון שקל בחיפושי נפט ובקופתה נותרו כחצי מיליון שקלים. לקלוב אקספלוריישן אין כסף להפקיד סכומים שדורש הממונה על הנפט כתנאי לחידוש הרישיונות שבידי החברה. הממונה לא נענה עד כה גם לבקשות השותפות לפטור אותה מהפקדת הערבויות.  על פי הודעת השותפות היא בוחנת דרכים חדשות לגיוס ההון הדרוש להמשך פעילותה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy