פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
הנפט עולה
15/04/2015 20:53

נתונים נמוכים מהצפוי של מלאי הנפט בארצות הברית וסימנים לריסון בתפוקה מקפיצים את מחירי הנפט

| חדשות האנרגיה |

נתונים נמוכים מהצפוי של מלאי הנפט בארצות הברית וסימנים לריסון בתפוקה מקפיצים את מחירי הנפט מחיר חבית נפט מהים הצפוני התקרב במהלך המסחר ל-60 דולר. הנתונים, המתייחסים לשבוע שהסתיים ב-10 באפריל הצביעו על עליה של 1.29 מיליון חביות ל-483.69 מיליון חביות, לעומת צפי לעליה של 4.1 מיליון חביות. מחיר חבית מהים הצפוני ("ברנט) להספקה במאי עלה ב-1.35 דולר והוא נקבע כעת ל-59.78 דולר. נפט אמריקאי ( (WTIמסחר במחיר 54.89 דולר, לאחר עליה של 1.6 דולר.

המסחר גם השופע מפרסום של מנהל האנרגיה האמריקאי (EIA) על פי צפויה תפוקת הנפט מפצלים לרדת בחודש הבא ב-45 אלף חביות ביום, ל-4.98 מיליון חביות ביום. תהיה זו הירידה החודשית הראשונה מזה 4 שנים. העליה המהירה בתפוקת הנפט מפצלים היא אחד הגורמים לגידול תפוקת הנפט בארצות הברית ולירידת המחירים בחצי השנה האחרונה.

אירוע בולט נוסף הוא ירידה מפתיעה בתפוקת הנפט בצפון דקוטה, מדינה בה גדל והולך קצב הבארות המפיקות.

מול סימנים ראשונים לריסון בתפוקת הנפט עומד הגידול הנמשך בתפוקת הנפט של אופק, למרות לחצים של חלק מארגון המדינות המייצאות נפט להקטין את התפוקה. על פי נתונים שפורסמו אתמול בערב הגיעה התפוקה של מדינות אופק בחודש מארס לשיא של 31.02 חביות ביום, הרבה מעבר לגידול בביקוש. אנליסטים מענף מעריכים שנוכח הנתונים הסותרים והידיעות על המלחמה בתימן צפוי שוק הנפט להמשיך להיות תנודתו גם בשבועות הקרובים, והעליות האחרונות במחירים אינן מבשרות בהכרח על מגמה מתמשכת.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy