פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
BP שילמה 5 מיליארד ד פיצויים
16/04/2015 16:46

תשלומי חברת BP על נזקי האסון האקולוגי שנגרם לפני מפעילות החברה במפרץ מקסיקו הגיעו כבר ליותר מ-5 מיליארד דולר. כך מסר פטריק ג'ונו, המפקח על הקרן שהקימה BP לשיקום הנזקים ופיצוי הנפגעים, במלאת חמש שנים לאסון.

| חדשות האנרגיה |

המפקח מסר כי עד כה שולמו פיצויים בסך 5.037 מיליארד דולר בגין 62,162 תביעות שהוגשו. יותר ממחצית הפיצויים שולמו לעסקים שנפגעו כתוצאה מהאסון, בעיקר לעסקי דיג הפועלים במפרץ

האסון נגרם כתוצאה מהתפרצות בועת גז גדולה באתר קידוח ימי של BP ב-20 באפריל 2010. הפיצוץ האדיר הביא לדליפת נפט שכיסתה שטחים נרחבים ממימי המפרץ ולנזק סביבתי עצום, מותם של 11 עובדים, השמדה של מאות אלפי יצורים ימיים ונזקים כלכליים למאות אלפי אנשים המתפרנסים מניצול אוצרות הטבע של המפרץ. מאמציה של BP לעצור את הדליפה, שהיקפה היה עשרות אלפי חביות נפט ביממה, הניבו פרי רק חמישה חודשים מאוחר יותר, ובספטמבר 2010 חדל הנפט לזרום. נזקי הדליפה מורגשים עדיין ומתבטאים בעיקר בקיטון הדגה במפרץ. להערכת מומחים להגנת הסביבה יעברו עוד שנים עד שהנזקים ישוקמו.

בעבר התריע מבקר המדינה שבישראל לא ננקטו עד כה די אמצעים למנוע אסון ימי באזורי הקידוחים הימיים. כל התגליות במימי ישראל היו עד כה תגליות גז, שפוטנציאל הנזק הסביבתי שלהן נחשב נמוך לעומת מערכות לגילוי והפקת נפט. עם זאת מתכוננים בעתיד מספר קידוחים נוספים לגילוי נפט בשכבות עמוקות.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy