פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
חח"י: מימוש חלקית של האופציה
17/04/2015 11:47

דירקטוריון חברת החשמל אישר מימוש חלקי של אופציה לרכישה נוספת של גז ממאגר תמר.

 | חדשות האנרגיה |

 הסכם האופציה נחתם לפני כשלוש שנים בעת שחברת החשמל חתמה על הסכם לרכישת 42.5 BCM (42.5 מיליארד מטרים מעוקבים) ממאגר תמר, במחיר של 5.04 דולר למ"ק. לחברת החשמל נתינה אופציה לרכוש כמות נוספת במחיר שנקבע, והיא היתה חייבת להודיע על כוונתה עד אתמול בערב. אולם בינתיים התחוללו שינויים רבים הקשורים במנגנוני הפיקוח וההסדרה של הענף: המדינה שוקלת לשנות את מבנה הבעלות ומערכי השיווק באופן שייצור תחרות בענף וכמו כן היא הטילה מגבלות שונות על מחירי הגז. בחברת החשמל מתחזקת ההערכה שחוזי הגז העתידיים שתחתום השותפות יהיה במחירים נמוכים מהמחיר שנקבע בהסכם עם תמר, והדבר עשוי לתת יתרון למתחרים של חברת החשמל, יצרני הגז הפרטיים. נוגח השינויים הגיעה החברה להבנות עם שותפות תמר שהאופציה תאושר, אולם באופן חלקי בלבד. חברת החשמל סירבה אתמול לפרט בהודעתה באיזה אופן תמומש האופציה החלקית, אולם על פי מקורות בענף האנרגיה מדובר בהסכם לרכישת 10 BCM נוספים בלבד.

יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל אמר בעקבות ההסכם: "אנו נמצאים כיום בעידן של תחרות ההולכת ומתרחבת בתחום ייצור החשמל. ההחלטה שקיבל הדירקטוריון היום מאזנת בין שני אינטרסים מרכזיים: האחד – היותנו חברה עסקית בסביבה תחרותית, והשני: האחריות המוטלת עלינו הן כחברה לאומית אחראית והן כספק שירות חיוני למשק, והמחויבויות הנגזרות מכך."

 אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל אמר: "ההמלצה לדירקטוריון הביאה בחשבון את צרכי חברת החשמל בראייה מערכתית ארוכת טווח אשר תאפשר לחברה להמשיך ולהוביל את מהפכת הגז הטבעי ואספקת חשמל זול ונקי ללקוחות החברה והמשק הישראלי".

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy