פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
מתרחבים הפיטורים בענף
17/04/2015 11:51

מתרחב גל הפיטורים בתעשיית הנפט האמריקאית, עקב נפילת מחירי הנפט ביותר מ-50% בחצי השנה האחרונה, וצמצום פעילות החברות.

 | חדשות האנרגיה |

חברת האנרגיה שלומברגר הודיע ביום חמישי על על פיטוריהם של 11000 אלף עובדים, בנוסף ל-9000 עובדים שפוטרו בשנה שעברה. שלומברגר מפעילה ציוד המשפר את קצב ההפקה בארות נפט.

ההודעה על הקיצוצים נמסרה במקביל לפרסום דו"חות החברה לרבעון הראשון של 2015, המצביעים על ירידה של 41% ברווחי החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

רווחי החברה ברבעון הסתכמו ב-975 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-10.25 מיליארד דולר, ירידה של 8.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה גם הנמיכה את תחזיות ההכנסות שלה לרבעון השני של השנה. למרות התוצאות, לא הופתעו המשקיעים מהדיווח ומניית שלומברגר עלתה במהלך המסחר בבורסה ביום חמישי בשיעור של 2.5. עם זאת ירד שווייה של החברה מאז תחילת המשבר בכ-10%.  

 מנכ"ל שלומברגר, פאל קיבסגארד העריך עם פרסום הדוחות שההתאוששות בענף תארך עוד זמן רב מחירי הנפט אינם צפויים לחזור לרמות ששררו לפני ירידת המחירים.

ירידת מחירי הנפט פוגעת בעיקר בחברות אמריקאיות המגיבות במהירות לירידה בהכנסות במאמץ לשמר את שיעור הרווח וחלוקת הדיבידנדים. במרבית אזורי העולם האחרים ובעיקר במדינות אופק, ממשיכות חברות האנרגיה לשמר את קצב הפעילות והיקף הפיטורים אינו משמעותי.

ירידת המחירים גרמה לצמצום של כ-25% בהוצאות של חברות הנפט האמריקאיות, ולפיטורים של עשרות אלפי עובדים. המשבר מתחיל להשפיע על כלכלת ארצות הברית שכן הגידול במספר העובדים המפוטרים צפוי להקשות על הבנק הפדרלי להעלות את הריבית במשק, כפי שהוא מתכנן לעשות החל מאמצע השנה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy