פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
אנלייט במו"מ להשקעה באירלנד
19/04/2015 16:37

חברת האנרגיות המתחדשות אנלייט מנהלת מגעים לרכישת מיזם לאנרגיית רוח בהשקעה כוללת של 23 מיליון יורו.

 | חדשות האנרגיה |

 החברה דיווחה כי היא במגעים לרכישת הבעלות המלאה של חברה אירית להפקת אנרגיה מרוח תמורות 5 מיליון יורו. תחנת הכוח שבבעלות החברה הנרכשת אמורה להפיק, לאחר שיסתיימו הליכי ההקמה, אנרגיה בהספק של 14 מגה וואט. התחנה מבוססת על שש טורבינות בהספק של 2.3 מגה וואט כל אחת. החברה מנהלת מגעים מתקדמים עם בנק האמור לממן את יתרת ההשקעה. אנלייט צופה שהפעלת הפרוייקט תכניס לחברה 2.9 מיליון יורו על פני תקופה של 25 שנים.

אנלייט מפרטת בדיווח שאנרגיית הרוח הוא המקור העיקרי להפקת חשמל מאנרגיות מתחדשות באירלנד. עד כה הותקנו במדינה זו מערכות להפקת 2000 מגה וואט והפוטנציאל הנוסף נאמד ב- 2300 עד 4000 מגה וואט עד שנת 2020. ממשלת אירלנד הציבה יעד של שימוש באנרגיות מתחדשות בשיעור של 40% ממקורות האנרגיה במדינה עד שנת 2020. לשם השגת היעד נקבעו תעריפי הזנה לרשת מתחנות המבוססות על אנרגיות מתחדשות בהתחייבות צמודת מדד ל-15 שנה. החברה מעריכה כי השוק האירי הוא שוק איכותי המאופיין בסביבת מימון תומכת, פוטנציאל גבוה ונגישות למקורות גיוס אשראי.

אנלייט היא חברה ציבורית לאנרגיות מתחדשות העוסקת בפיתוח והתקנת מערכות המבוססות על תאים פוטו וולטאים להפקת אנרגיה משמש וטורבינות להפקת חשמל מרוח. בשנה האחרונה היו מרבית הכנסותיה של החברה ממערכות להפקת אנרגיה משש בישראל, אולם בעתיד מתכוונת החברה לבסס חלק גדול יותר מהכנסותיה על תחנות כוח להפקת אנרגיה מרוח, המוקמות בחו"ל.

אנלייט שותפה למיזם גדול בפולין להפקת חשמל מרוח, ובמיזם מצומצם יותר לאנרגיית שמש באיטליה.

עסקי החברה מתאפיינים בצמיחה מהירה וברווחיות גבוהה. בשנה שעברה (2014) צמחה אנלייט ב-65%. הסתכמו הכנסות החברה ב-398 מיליון שקל והרווח הנקי היה 55 מיליון שקל.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy