פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
אירן מתכוננת להגדלת התפוקה
21/04/2015 16:28

אירן מצפה שמדינות אופק יסללו את דרכה לשוק הנפט הבינלאומי, עם הסרת הסנקציות עליה.

 | חדשות האנרגיה |

אירן מצפה שמדינות אופק יסללו את דרכה לשוק הנפט הבינלאומי, עם הסרת הסנקציות עליה. כך אמר שר הנפט האירני, ביג'אן נמדר זנגנה לסוכנויות הידיעות, בעקבות ההתקדמות בשיחות בין אירן למדינות המערב על הסכם הגרעין. "אנו מצפים שחברות אופ"ק יסללו את הדרך לתעשיית הנפט האירני שתגיע לשוק העולמי כאשר יוסר הסנקציות" אמר זנגזנה לכתבים בטהרן, בעקבות פגישה עם עמיתו, שר הנפט של ונצואלה.

אירן היתה בעבר יצואנית הנפט השניה בגדולה מבין חברות האירגון, אחרי סעודיה. אם יחליטו שבע המעצמות להסיר את העיצומים מעלה צפויה תפוקת הנפט האירני לגדול לפחות במיליון חביות ליום. הידיעות על התקדמות במגעים להסרת הסנקציות נמנו בין הגורמים לזעזועים בשוק הנפט העולמי בחודשים האחרונים. לטענת אירן לא צפויה הגדלת התפוקה שלה לפגוע במחירי הנפט העולמיים, אם מדינות אופק יערכו לכך בהקדם. ערב הסעודית, המפיקה הגדולה באירגון ויריבתה של אירן, מסרבת בינתיים להקטין את תפוקת הנפט שלה, שהגיע בחודש מארס לשיא של יותר מ-30 מיליון חביות ביום.

ההחלטה אם יוסרו הסנקציות צפויה להתקבל בתחילת חודש יוני, בהתאם להסכם שיושג. עם זאת אמרו גורמים מערביים המקורבים לשיחות כי הסנקציות אינן צפויות להתבטל באבחה אחת, כפי שדורשת אירן, אלא בהדרגה ובהתאם להתקדמות ביצוע ההסכם. בתעשיית האנרגיה מעריכים שאירן מסוגלת לחזור לתפוקה מלאה בתוך שנה אחת.

תוצאות הדיונים בסנקציות על אירן ידונו גם בוועידת מדינות אופק שתתכנס ב-5 ביוני.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy