פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
סעודיה תמשיך להגדיל תפוקה
26/04/2015 10:57

ערב הסעודית תמשיך להגדיל את התפוקה כדי לגרום לצמצום תפוקת הנפט של מדינות אחרות, שעלות התפוקה שלהן גבוהה

 | חדשות האנרגיה | 

ערב הסעודית תמשיך להגדיל את  התפוקה כדי לגרום לצמצום תפוקת הנפט של מדינות אחרות, שעלות התפוקה שלהן גבוהה. כך נטען בסקירה שפרסמה בשבוע שיעבר סוכנות הידיעות בלומברג המסתמכת על ראיונות עם אנליסטים בענף. "יצואנית הנפט הגדולה בעולם זנחה בשנה שעברה את תפקידה בשמירה על יציבות שוק הנפט, וכעת יש לה תמריץ לחתור תחת מתחרותיה, באמצעות הגדלת התפוקה שלה.

ערב הסעודית אינה מפרסמת הסברים מפורטים למדיניות הנפט שלה, אולם הטענות העולות במאמר של בלומברג מתיישבות עם הקונצנזוס הרחב בתעשיית הנפט, שירידת מחירי הנפט אינם תופעה חולפת והיא תמשך לפחות מספר שנים נוספים. בשוקי הנפט הייתה בסוף השבוע מגמה מעורבת, עם עליה קלה במחירי הנפט מהים הצפוני וירידה של כאחוז במחיר חבית הנפט בטקסס.

האנליסטים מעריכים שמדיניותה של ערב הסעודית, המהווה מכה למפיקות הנפט האחרות, תגרום למתח בוועידת ארגון המפיקות והיצואניות אופ"ק, הצפויה להתכנס בווינה ב-5 ביוני הקרוב.

"הגדלת התפוקה היא בבירור המדיניות החדשה של סעודיה" – אמר לבלומברג סת' קליינמן, ראש מחלקת המחקר האירופית לאנרגיה במטה סיטיגרופ בלונדון. "אם אתה רוצה להפעיל לחץ על מפיקי נפט בעלות גבוהה, למה לבלום את עודפי יכולת התפוקה שלך? השתמש בכל המשאבים ועשה זאת עכשיו". קליינמן מעריך שהמשמעות היא שערב הסעודית תגדיל את יותר את התפוקה שלה בזמן הקרוב, עד ל-11 מיליון חביות ביום. עודפי ההיצע שסעודיה לא תצליח לספק ישמשו לפחות בחודשים הקרובים לצריכה פנימית.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy