פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
שימוע לחברות אנרגיה
26/04/2015 11:35

שלטונות טקסס בוחנים מקרוב את הטענות שטכנולוגיות מתקדמות להפקת נפט וגז מגבירות את החשש לרעידות אדמה באזור הקידוחים.

 | חדשות האנרגיה |

 הבחינה נערכת בעקבות מחקר חדש שפרסמה האוניברסיטה המתודיסטית הדרומית ועל פי נוצר גל רעידות אדמה באזור קידוחי גז שבו מופעלות שיטות הפקה באמצעות הזרמת מים לשכבות מהן מופק הגז. גם סקר שפורסם מטעם המכון הגיאולוגי של ארצות הברית מצביע על גידול פעילות הסייסמית בטקסס, אוקלהומה ובשש מדינות נוספות. המכון מעריך שהגידול בפעילות נגרמת בשל הזרמת מים לעומקים גדולים.  

על פי ההערכות גורמת הזרמת המים להתרחבות ושינויים במבנה העומד, וכתוצאה מכך נגרמות התפוצצויות סלע והתמוטטות הגורמות לרעידות אדמה קלות. במחוז כרונינגן בהולנד כבר הוגבלה הפקת הגז בעקבות הטענות על רעידות אדמה באזור הקידוחים. בעוד שהשלטונות בהולנד הכירו בקשר בין פעולות ההפקה לרעידות האדמה. מוסיף הלובי החזק של חברות האנרגיה בארצות הברית לטעון שהקשר לא הוכח ועד כה לא ננקטו פעולות להגבלת חברות האנרגיה.

הרגולטור האחראי בטקסס על פעילות הנפט והגז הוא נציבות המסילות (Railroad Commissiom) והיא שוקלת על פי הפרסומים להורות על הפסקה מיידית של הפקה באמצעות החדרת מים לשכבות עמוקות. הנציבות הורתה  לשתי חברות הפועלות במדינה, אנרווסט ו-XTO- חברה בת של ענקית האנרגיה אקסון -, להתייצב לשימוע ולהתגונן בפני טענות שפעולותיהן גורמות לרעידות אדמה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy