פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
חווה סולארית ראשונה בשטחים
26/04/2015 18:10

חברת "ירוק זה אנחנו" בשיתוף אנרפוינט ישראל יתקינו חווה סולארית בהספק 4 מגה ואט בשווי כספי של 25 מיליון שקל ביישוב נתיב הגדוד בבקעת הירדן, 20 ק"מ צפונית לעיר יריחו.

 | חדשות האנרגיה |

ההסכם אודות הקמת החווה נחתם היום, והקמתו תחל בקרוב. החווה הסולארית בנתיב הגדוד היא החווה הסולארית הראשונה המוקמת בשטחי יהודה ושומרון, לצד חווה נוספת שתוקם בקיבוץ קליה.

החווה  תותקן על שטח של 50 דונם והיא תורכב מ-13 אלף פאנלים סולארים, שיסופקו על ידי חברת אנרפוינט ישראל.

רישיון מותנה להקמת החווה ניתן כבר לפני מספר שנים על ידי רשות החשמל, אולם עד היום, לא הותקנו ביהודה ושומרון חוות סולאריות בינוניות וגדולות, אלא רק מערכות סולאריות קטנות בהספק של עד 50 קילו וואט. הבנקים בישראל נמנעו ממימון לחוות סולאריות מחשש שהכסף יאבד אם יוחלט על פינוי השטח. שר האוצר בממשלה הקודמת, יאיר לפיד, סירבה לבקשות לערבות ממשלתית למיזם. לאחר פרישת לפיד הועבר תיק האוצר לאחריות ראש הממשלה בנימין נתניהו והממשלה החליטה להעניק את הערבות להקמת החווה.

החשמל שיופק בחווה יירכש על ידי חברת החשמל תמורת תעריף של 53 אגורות לקוט"ש. תעריף זה נקבע לאחר שבית המשפט העליון דחה עתירה משפטית מטעם תושבי יו"ש, שבקשו לקבל תעריף גבוה, שיפצה על העיכוב בהתקנות סולאריות בשטחי יהודה ושומרון. כתוצאה מהעיכוב נמנע מתושבי ההתנחלויות לספק חשמל בתקופה בהם היו התעריפים גבוהים יותר והיגיעו ל-1.55 שקל לקוט"ש. עם השנים ירד המחיר, במקביל לירידת עלויות הפקת האנרגיה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy