פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
פיקנס: הנפט ימשיך להתייקר
29/04/2015 15:16

איש העסקים תומס בון פיקנס ("טי. בון פיקנס") צופה שמחיר הנפט האמריקאי יעלה בסוף השנה ל-70 דולר לחבית, לעומת מחיר נוכחי של 57 דולר. פיקנס מעריך שבסוף השנה הבאה עשויים המחירים להגיע גם ל-90 דולר לחבית.

 | חדשות האנרגיה |

 פיקנס, טייקון פיננסים שהתפרסם בעסקות מיזוגים והשתלטויות עוינות בוול סטריט בשנות השמונים, משקיע היום בתעשיית הפקת נפט מפצלים ועומד בראש התארגנות הפועלת לעצמאות אנרגטית וביטול התלות של ארצות הברית באירגון אופ"ק. אחד הגורמים המסייעים להגדלת תפוקת הנפט בארצות הברית הוא יוזמות להפקת נפט מפצלים. הפקת הנפט מפצלים יקרה יחסית, והמפיקים חוששים שמפולת נוספת במחירי הנפט תגרום לצמצום ניכר של התעשיה  החדשה.

פיקנס אינו חושב שלסעודיה יש יכולת לגרום לחיסול תעשיית הנפט מפצלים באמצעות הצפת השוק בהיצע וירידת מחירים "התפוקה של סעודיה הגיעה לשיא והם המדינה היחידה מבין חברות אופק שמסוגלת לתפוקת יתר". לדברי בון ארצות הברית, שהגיעה לתפוקה של 9.5 חביות ביום הגיעה לעמדה בה היא יכולה להכתיב את מחירי השוק, ולצמצם את התפוקה שלה נוכח ירידת המחירים "עשינו את זה בעבר ואנחנו נעשה זאת בעתיד מבלי לקבל תכתיבים מהמדינה" אמר פיקנס.

בראיון לאתר "יאהו" הצביע פיקנס על נתוני הספיקה היורדים של מגדלי הקידוח לחיפושי נפט וגז ירידה בקצב התפוקות בארצות הברית וסימנים למשיכת נפט שאוכסן במאגרים, כסיבה להמשך מגמת עליית המחירים, שעלו בכ-20% בחודש האחרון.

פיקנס מעריך גם שהשימוש באנרגיות מתחדשות לא יבטל בעתיד הנראה לעין את הצורך בנפט. "נצטרך לחיות עם הנפט זמן רב בעתיד" אמר פיקנס "היום אנחנו צריכים לסבסד הפקת אנרגיית רוח ואנרגיה סולארית ואני לא מצדד בכך".

עמדתו של פיקנס מנוגדת לדעת מרבית המנהלים בחברות הדלק הגדולות, המעריכים שמחירי הנפט הנמוכים יחסית יישמרו לאורך תקופה ארוכה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy