פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
אקסון תציג היום ירידה חדה ברווח ובהכנסות
30/04/2015 15:06

חברת האנרגיה אקסון – חברת האנרגיה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בוול סטריט, צפויה לפרסם היום אחר הצהריים (שעון ישראל) את דו"חותיה לרבעון הראשון של השנה. על פי הערכות האנליסטים צפוי הרווח של החברה לקטון ב-58% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-80 עד 87 סנט למניה. הכנסות החברה צפויות להסתכם ב-50 מיליארד דולר לעומת 106.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

 | חדשות האנרגיה |

הירידה ברווחים ובהכנסות החברה נגרמה בעקבות ירידת מחירי הנפט בשיעור של כחמישים אחוזים במהלך החודשים האחרונים. בתגובה לירידה בהכנסות ביצעה אקסון מספר פעולות התייעלות אבל הן אינן יכולות לחפות לחלוטין על ירידה כה מהירה במחירי הנפט. בוול סטריט מצפים כי למרות הירידה הצפויה ברווחים, היא תשמור על מדיניות הדיבידנד שלה. בשיחות שיתקיימו עם אנליסטים לאחר פרסום הדו"חות יתבקשו מנהלי אקסון להתייחס שוב לאפשרות למיזוג עם חברה נוספת, במסגרת גל המיזוגים הצפוי בענף האנרגיה. עסקת המיזוג בין חברת של לBG נחשבת לסנונית ראשונה במגמה שעשויה להתפתח בשנה הקרובה. אקסון הביעה בעבר עניין בהשקעה באחת מחברות האנרגיה החדשות העוסקות בהפקת נפט מפצלים. מיזוג בין אקסון ל-BP מגרה את דמיונם של האנליסטים אולם גורמים בממשלת בריטניה כבר הזהירו שהממשלה עשויה להתנגד להשתלטות חברה זרה על החברה הבריטית.

שלשום פרסמה חברת BP, השניה בגודלה בעולם המערבי, דו"חות שהפתיעו את האנליסטים לטובה, בעיקר בזכות השיפור הניכר ברווחיות חטיבת בתי הזיקוק של החברה הבריטית.

מרבית האנליסטים, מלבד בנק ההשקעות גולדמן – זקס פרסמו המלצות פושרות על מניית אקסון, בעיקר בגלל המבוכה הגדולה השוררת בימים אלה בשוק הנפט.

בעוד עודפי התפוקה גורמים לגידול במלאים ולחץ לירידת מחירים, ניכרים בשוק סימנים ראשונים לריסון בתפוקה, גידול בביקוש וחסר שקט בגלל המאבק האזורי המתחולל בין מפיקות הנפט הגדולות ערב הסעודית ואירן, המנסה להשתלט על תימן שמדרום לערב הסעודית. גורם נוסף לחוסר ודאות בשוק הוא שיחות לוזאן והאפשרות שבעקבותיהן תחזור אירן לתפוקה מלאה ויצוא חופשי של נפט. מנכ"ל BP העריך לאחרונה שמחירי הנפט צפויים להישאר נמוכים (יחסית לאמצע 2014) עוד מספר שנים לפחות. 

מחר צפויה גם ענקית האנרגיה האמריקאית שברון לפרסם את את דו"חותיה לרבעון הראשון, וגם כאן צפויה ירידה של יותר מ-50% ברווח ובהכנסות. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy