פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
טסלה השיקה סוללות מתקדמות
01/05/2015 14:06

הסוללות החדשות שפיתחה חברת טסלה יגיעו לשוק בסוף השנה. כך הודיעה אתמול החברה שחשפה שני סוגי סוללות מתקדמות לשימוש ביתי ועסקי.

 | חדשות האנרגיה |

טסלה, בשליטת אלון מאסק ידועה בעיקר כמפתחת מכוניות חשמליות המיועדות בעיקר לפלח השוק העליון. ההכרזה על הסוללות המתקדמות מכניסה את החברה לתחום חדש ומעניין, הקשור בחזון הירוק של מאסק.

באירוע ההשקה בו נחשפה תכניתה של טסלה אמר מאסק כי בכוונתו לשנות באורח קיצוני את האופן בו העולם משתמש באנרגיה". הסוללות לשימוש הביתי מיועדות בעיקר לבתים פרטיים שיש להם מערכת הפקת חשמל סולארית. המערכת הסולארית יכולה לטעון את הסוללה שתשמש מקור אנרגיה בשעות הלילה או בימים מעוננים. מחירה של הסוללה, שקיבלה את השם המסחרי פאוארוול  Powerwall"" , 3500 דולר לא כולל התקנה. היא מסוגלת לאחסן 10 קילוואט חשמל. קבלנית ההתקנות של הסוללה תהיה חברת סולאר סיטי (SolarCity) שגם היא  נשלטת על ידי מאסק ועוסקת בתחום הפקת אנרגיה מהשמש.   

הסוללה לשימוש עיסקי מיועדת לאפשר רציפות אספקה של מערכות להפקת אנרגיה ירוקה באמצעות שמש או רוח. הקיבולת שלה היא 100 קילוואט. במסיבת העיתונאים אמר מאסק שהוא צופה שפעילות הסוללות של טסלה תציג רווחיות נמוכה אך צומחת, והמיזם כולו יהיה רווחי כבר במהלך השנה הבאה.

ייצור הסוללות יהיה במפעל טסלה בקליפורניה אבל בהמשך הוא יועבר למפעל ה"גיגהפאקטורי" המפורסם שהקימה טבלה בנבאדה בהשקעה של 5 מיליארד דולר.

תחום אחסנת האנרגיה נחשב עדיין קטן בהיקפו הכספי, בהיעדר טכנלוגיה המאפשרת אחסון יעיל של כמויות אנרגיה גדולות. אולם הוא צומח במהירות לאחר שמספר חברות, בהן סימנס הגרמנית, נכנסו לפיתוח מואץ של סוללות יעילות. היקף השוק העולמי לסוללות החזקות צפוי להגיע בעוד שנתיים ל-20 מיליארד דולר. דויטשה בנק העריך בעבר שההכנסות מהסוללות המתקדמות עשויות לתרום להכנסות טסלה כ-4.5 מיליארד דולר בשנה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy