פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
ירידת המחירים הכתה בחברות האנרגיה
01/05/2015 14:26

דו"חות הרבעון הראשון שמפרסמות ענקיות האנרגיה משקפות לראשונה את השפעת הירידה במחירי הנפט על מצבן של החברות. התוצאות מראות שחברות הענק ממשיכות להרוויח למרות ירידת המחירים. ההכנסות והרווחים ירדו בשיעורים חדים אולם במרבית המקרים קיבלו המשקיעים את התוצאות באנחת רווחה שכן החשש היה מפגיעה קשה אף יותר.

 | חדשות האנרגיה |

דו"חות אקסון לרבעון הראשון של השנה הצביעו כצפוי על ירידה חדה בהכנסות וברווחים, אולם היום התוצאות טובות מכפי שצפו האנליסטים בוול סטריט, בעיקר בגלל הרווחיות המשופרת מפעילות בתי הזיקוק.

הכנסותיה של אקסון הסתכמו ברבעון ב-67.62 מיליארד דולר, ירידה של 36% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח ירד  ב-56% ל-4.19 מיליארד דולר (1.17 דולר למניה). הירידה ברווחים ובהכנסות נובעת בעיקר מירידת מחירי הנפט בשיעור של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ירדו למרות עליה קלה של כשני אחוזים בתפוקה, כתוצאה מהתחלת פעילותם של שני אתרי הפקה חדשים בפפואה ובארצות הברית.

אקסון, חברת האנרגיה המערבית הגדולה בעולם, התמודדה עם המשבר באמצעות קיצוץ בהוצאות וסגירת פעילויות לא רווחיות החברה הודיעה גם על קיצוץ של 12% בהשקעות ההוניות שלה השנה ל-34 מיליארד דולר, בהתאם להערכת מנכ"ל אקסון רקס טילרסון שמחירי הנפט הנמוכים ימשיכו לשרור בשוק גם בשנים הקרובות.

גם חברות נפט גדולות אחרות כמו BP, של קונוקו ושברון פרסמו דו"חות המצביעים על ירידה של עשרות אחוזים בהכנסות וברווחים, אם כי במרבית המקרים היו התוצאות טובות מהערכות המשקיעים שלא העריכו את השיפור בענף בתי הזיקוק. השפל בענף גרם לפיטוריהם של אלפי עובדים בתעשיית האנרגיה בארצות הברית וברחבי העולם, וצמצום בפעילות הקידוחים לחיפושי נפט חדשים. נוכח אי הבהירות השוררת בתחום מחירי הנפט מאמצות החברות טכניקות חדשות להגברת התפוקה ממאגרים מפותחים של נפט וגז,  על מנת לשפר את הרווחיות ולשמות על רמת ההוצאות. מגמת ההתייעלות מגבירה ציפיות לעסקות מיזוגים ורכישות, כגון עסקת המיזוג בין של לחברת בריטיש גז, אולם בינתיים אין סימנים לעסקת ענק נוספת בהיקף כזה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy