פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
מודיעין תשלם 400 אלף ש לסולטן
03/05/2015 14:30

שותפות מודיעין תשלם לצחי סולטן 400 אלף שקל ותתקשר אתו בהסכם ארוך טווח כחתם גיוסי ההון העתידיים של השותפות. כך עולה מזימון שפרסמה השותפות לאסיפת בעלי תעודות האמורה לאשר את העסקה. האסיפה זומנה ל-31 במאי. התשלום לסולטן הוא תמורת שירותי חיתום שסיפק סולטן לשותפות בשנת 2012, ומסיבות לא ברורות לא קיבל את התמורה לעבודתו.

 | חדשות האנרגיה |

סולטן החל את דרכו בשוק ההון כמנכ"ל חברת החיתום של כלל והיום הוא בעליה של כלל חיתום, ומשקיע בשורת חברות אחרות, בהן שותפות מודיעין. שותפות מודיעין הוקמה ב-1992, ערכה מספר קידוחים שלא צלחו והיתה רדומה עד שנת 2010.

בעקבות תגליות הגז בים התיכון החל גם סולטן להתעניין בתחום בעל הפוטנציאל הרב. הוא נכנס לשותפות כמשקיע ודירקטור, והביא אתו גם את אי.די.בי שהיתה בדמדומי תקופתו של נוחי דנקנר.    סולטן היה הרוח החיה בחידוש פעולתה של מודיעין אנרגיה בקידוחי החיפוש הימיים "שרה" ו"מירה" שלא צלחו וכילו את משאביה של השותפות. בסוף 2014 דיווחה על שותפות על מלאי מזומנים של 4.4 מיליון שקל – סכום שאינו יכול לממן קידוח נוסף.

 החברה פועלת היום לגיוס הון לצורך עמידה בתנאי רישיון הקידוח שלה ליד המושב ניר צבי שבשפלה, אולם היא נותרה כמעט ללא אמצעים הנדרשים לחידוש הזיכיון. לאחרונה התקשרה שותפות מודיעין בהסכם להגשה משותפת של בקשה לרישיון עם חברת מד-צח, חברה פרטית בשליטתו של סולטן, החברה של סולטן תספק לממונה על ענייני הנפט, האחראי להענקת הרישיון, את הערבויות הכספיות הנדרשות. מכיוון שבשותפות מודיעין לא נותרו אמצעים מספקים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy