פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
צירון תקים בית זיקוק בליבריה
04/05/2015 15:27

חברת צירון חתמה על מזכר הבנות להקמת בית זיקוק בליבריה. החברה הודיעה היום כי ההסכם נחתם עם החברה הליברית ECOWAS Refinery Liberia Limited.

 | חדשות האנרגיה |

צירון דיווחה כי החברה הליברית הודיעה לה כי היא זכתה בהסכם עם ממשלת ליבריה להקמת בית זיקוק בעל כושר ייצור של 100 אלף חביות ביום. צירון והחברה הליברלית יקימו חברה משותפת שתעסוק ברכישה של בית זיקוק ישן והקמתו מחדש, בעזרת השירותים המקצועיים של החברה הישראלית להקמה ותפעול בית הזיקוק. בתמורה לשירותיה תקבל צירון לפחות 7% ממניות בית הזיקוק. ממשלת ליבריה תחזיק ב-20% מהמניות  באמצעות חברה ממשלתית שתסייע בפיתוח המיזם.

צירון עוסקת בייזום והקמה של בתי זיקוק באפריקה. לחברה יש פרוייקט נוסף בגאנה. החברה נשלטת על ידי דוני קופפרברג המשמש גם כמנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון הוא יחיאל חורב, לשעבר הממונה על הביטחון במשרד הביטחון.

במסגרת ההודעה מסרה הנהלת צירון:

"הנהלת החברה סבורה כי קיימת סביבה עסקית תומכת לפעילותה במערב אפריקה. לאור יכולת הפקת נפט גולמי במערב אפריקה מחד וחוסר בתזקיקי נפט מצד שני, אזור מערב אפריקה ממוצבת כטריטוריה בה החברה יכולה לקדם את עסקיה להקמת בתי זיקוק. לגאנה, ליבריה וניגריה יכולת גישה נוחה להודו ולמדינות המזרח הרחוק לצורך שיווק תזקיקי נפט הנדרשים בטריטוריות אלו, דבר המחזק את צד הביקוש לתזקיקי נפט.

גורמים אלו מהווים רכיבי מפתח באסטרטגיית החברה להפוך לשחקן משמעותי בתחום האנרגיה במערב אפריקה ולכן החברה מרכזת מאמצים במדינות גאנה, ליבריה, ניגריה וסיירה לאון.

יש לציין כי הקמת בית זיקוק חדש נאמדת בעלות של 20-25 אלף דולר לכושר יצור של חבית ליום,

בהשוואה לעלות של 6-8 אלף דולר לכל חבית )ליום( עבור בית זיקוק מחודש. כמו כן, זמן הקמת בית זיקוק חדש נאמד בכ-60 חודש בהשוואה למחצית הזמן הנדרש להקמת בית זיקוק מחודש."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy