פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
תביעה נגד מנהלי שדות נפט
04/05/2015 15:29

בעלי תעודות בשותפות "שדות נפט" הגישו בקשה לתביעה נגזרת נגד מנהלי "שדות נפט" בטענה שהשותפות הציעה שכר טרחה מוגזם לעו"ד יוסי שגב. כך דיווחה השותפות לבורסה.

| חדשות האנרגיה |

מדובר בתביעה ששוקלת "שדות נפט" להגיש נגד שותפות רציו, השותפה בתגלית הגז הגדולה "לווייתן". על פי הטענה השתמש רציו במהלך פעולות החיפוש  במידע השייך ל"שדות נפט". עו"ד יוסי שגב גילה את האפשרות לתבוע מרציו פיצוי על השימוש שנעשה שלא בהיתר במידע החשוב, ולכן הוא פנה למנהלי השותפות בהצעה להגיש תביעה נגד רציו. על פי הבקשה שהגישו בסוף השבוע שעבר בעלי התעודות ב"שדות נפט", הבטיחה הנהלת השותפות לשגב שכר טרחה בגבה 50% מהסכום שיתקבל מהתביעה.

תביעה נגזרת היא תביעה שיכולים בעלי מניות בחברה או בעלי תעודות השתתפות להגיש בשם החברה נגד מנהלים שפעלו לדעתם כנגד האינטרס של החברה. את התביעה הנגזרת בשדות נפט הגישו בעלי התעודות צבי ברודצקי, שי צבע וחברת "וולטי השקעות" נגד בעל שליטה בשדות נפט, איל רותם, דירקטורים בחברה ועו"ד שגב.

בתביעה נטען שמנהלי "שדות נפט" פעלו בניגוד לאינטרסים של החברה ובעלי תעודות ההשתתפות וקשרו קשר לרוקן את קופתה, באמצעות תשלום שכר טרחה מופרז. הם דורשים לבטל את ההסכמים עם שגב ולהתקשר עם עו"ד אחר שייצג את השותפות במחלוקת עם רציו והגיאולוג שלה, עו"ד איתן אייזנברג.  לחילופין נתבעים המנהלים לשלם לתובעים סך של 2.4 מיליארד שקל.

בתגובה אמרה הנהלת שדות ים שהיא לומדת את כתבה התביעה ואינה יכולה בשלב זה להעריך את סיכויי התביעה.

שדות נפט היא שותפות שהוקמה בתחילת שנות התשעים לצורך חיפושי נפט וגז בים התיכון אולם תכניותיה לחיפושים לא יצאו לפועל. ב-2010 נדחתה בקשת החברה לקדוח חיפושים באזור ערד. יחידות ההשתתפות של "שדות נפט" נמחקו מהמסחר בבורסה ובחודש שעבר הגישה השותפות בקשה לפירוק.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy