פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
IC Power תקים תחנת כוח בנייר חדרה
06/05/2015 21:15

חברת IC Power, בבעלות מלאה של קנון אחזקות, חתמה מזכר הבנות מחייב עם מפעלי נייר חדרה להקמת תחנת כוח בשיטת קו גנרציה, אשר תספק חשמל וקיטור, המיוצר בגז טבעי, בהספק של 120 מגוואט, בישראל.

| חדשות האנרגיה |

לפי תנאי ההסכם, IC Power, תרכוש מנייר חדרה את חברת 'אנרגיה משולבת המחזיקה ברישיון מותנה להקמת תחנת קוגנרציה בהספק של 120 מגוואט, וכן את מרכז האנרגיה הקיים של נייר חדרה, הפועל בחצר המפעל בחדרה, ומספק כיום חשמל וקיטור למפעלי נייר חדרה. 

מזכר ההבנות כולל הסכם התקשרות בין נייר חדרה ו IC Power לאספקת חשמל וקיטור מתחנת הכוח אשר תוקם על ידי IC Power למפעלי נייר חדרה למשך תקופה כוללת של כ- 21 שנה, החל ממועד ההשלמה של העסקה ועד 18 שנה מיום ההפעלה המסחרית של התחנה, שתוקם בשטח הצמוד למפעל החברה. תחנת הכוח החדשה עתידה להתחיל לפעול בשנת 2018. 

הסכם אספקת הגז הטבעי של נייר חדרה עם פרויקט תמר וכן הסכם הולכת הגז הטבעי עם נתג"ז, צפויים להיות מומחים לאנרגיה משולבת. מזכר ההבנות כולל גם הוראות הנוגעות להסכם שכירות לפיו החברה תשכיר ל- IC Power את השטחים עליהם תוקם תחנת הכוח החדשה.

נייר חדרה ו - IC Power הסכימו כי יפעלו לחתימה על הסכמים מלאים בתוך 75 ימים ממועד החתימה על מזכר ההבנות ויפעלו להשלמת העסקה בתוך 120 ימים ממועד חתימת ההסכמים המלאים. השלמת העסקה כפופה להסכמת הצדדים בנוגע להסכמים המלאים, כמו גם להתקיימותם של תנאים מתלים, ובכלל זה, השגת אישורים רגולטוריים. אין כל ודאות כי מזכר ההבנות בין הצדדים יבשיל לכדי הסכמים מלאים ו/או כי העסקה נשוא ההסכמים המלאים, ככל שייחתמו, תושלם.

יצוין, כי התחנה המיועדת, תהיה בעלת ניצולת אנרגטית גבוהה עקב השימוש בטכנולוגיית קוגנרציה, אשר מספקת חשמל וקיטור בתהליך ייצור אחד. בתחנה, אשר תפעל בגז טבעי, יותקן ציוד מתקדם. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy