פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
סמני התאוששות בתעשיית הנפט
10/05/2015 09:11

סימני התאוששות ראשונים בתעשיית הנפט, בעקבות עליית המחירים בשבועות הראשונים.

 | חדשות האנרגיה |

 ספירת מגדלי הקידוח בארצות הברית הצביע על עליה במספר המגדלים, לראשונה מאז תחילת השנה.  בשבוע שעברה העידה על ספירה על עליה קלה במספר המגדלים במערב טקסס וניו מקסיקו. את הספירה מבצעת חברת שירותי הנפט בייקר-יוז.

ספירת מגדלי הקידוח נחשבת לאחד המדדים החשובים לפעילות חיפושי הנפט בארצות הברית, ומאז החלה ירידת המחירים נרשמה ירידה תלולה במספר מספרי הקידוח, שהגיעו למחצית ממספרם בנובמבר 2014. נתוני הירידה במגדלי הקידוח מעוררים ציפיות לירידה עתידית בתפוקת הנפט ולעליית מחירים כתוצאה מכך. בסוף השבוע הגיעה מחירה של חברית נפט אמריקאית למחיר של 62 דולר – מחיר שא מתחילת השנה, ובענף מעריכים כי המשך עליית המחירים עשוי לשנות את תכניות חברות אמריקאיות לצמצם את התפוקה

למרות ההתאוששות באזור טקסס וניו מקסיקו, מצביעה הספירה האחרונה על המשך הירידה במספר הכולל של מגדלי הקידוח, אם כי בקצב נמוך יותר מבעבר. בשבוע האחרון ירד מספר מגדלי הקידוח ב-11 בלבד והוא מסתכם ב-668 – המספר הקטן ביותר של מגדלי קידוח מאז ספטמבר 2010 . ההאטה בקצב הירידה במספר מגדלי הקידוח מעידה, כך מקווים בתעשיית הנפט, על שיפור ואפשרות לשינוי קרוב במגמה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy